fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Cikkek
10 tipp nőknek – egészségesen 50 felett

10 tipp nőknek – egészségesen 50 felett

Ahogy múlnak az évek egyre több nő észleli, hogy a korábbi évtizedek életmódja nem működik ugyanúgy. Az 50-es éveikbe lépve (általában ez a változó kor kezdete) kompenzálni kell a hormonális, a szív- és érrendszert, valamint az izomzatot érintő változásokat. Alábbi életmódtanácsok ebben nyújtanak segítséget.

woman gardeningAhogy múlnak az évek egyre több nő észleli, hogy a korábbi évtizedek életmódja nem működik ugyanúgy. Az 50-es éveikbe lépve (általában ez a változó kor kezdete) kompenzálni kell a hormonális, a szív- és érrendszert, valamint az izomzatot érintő változásokat. Alábbi életmódtanácsok ebben nyújtanak segítséget.

1. Csökkentse a só mennyiségét étrendjében!

A só nem tesz jót a csontjainak. Japán kutatók tanulmánya kimutatta, hogy a változó kort követően a nők csonttörésének kockázata megnő, függetlenül a csontsűrűségtől. Magas sótartalmú étrendet tartó hölgyeknél a csonttörés négyszer nagyobb valószínűséggel következett be, mint másoknál mérsékelt sófogyasztás mellett. A csontritkulás ellen javasolt még a rendszeres testmozgás is. Hogyan ügyeljünk a kevesebb sóbevitelre? Tésztafőzéskor ne sózzuk meg a vizet, reggelizzünk gabonapelyhet, ám ellenőrizzük tápanyagtartalmát, mert gyakran tartalmaznak hozzáadott sót és cukrot. Csirke- és pulykahús egészséges alternatíva a vörös húsokkal szemben, ám a bolti csomagolás általában sós lében pácolt terméket takar. Tartsunk magunk baromfit vagy szerezzük be közvetlenül a tenyésztőktől! Ne használjunk egyszerre sót és sótartalmú ételízesítőt, sőt, használjunk inkább lehetőség szerint friss fűszernövényeket, bazsalikomot, majorannát, ezek is ízgazdaggá teszik az ételt, így kevésbé fog hiányozni a só.

2. Agytorna mindennap

Az agyunk születésünktől kezdve egészen halálunkig folyamatosan fejlődik vagy leépül, attól függően, hogyan és milyen mértékig használjuk. A testmozgás, a társas kapcsolatok ápolása és a törekvés új dolgok megtanulására fejleszti intelligenciánkat, és megóv bennünket a demenciától.

3. Intenzívebb mozgás

Egy dán tanulmány szerint a középkorúak, akik intenzívebb testmozgást végeztek, pl. nordic walk, kocogás, 50%-kal csökkentették a szívbetegségek kockázatát azokhoz képest, akik mozgásszegény életmódot folytattak. A tanulmány kimutatta továbbá, hogy a rendszertelen sétával önmagában semmilyen pozitív hatás nem érhető el.

4. Legjobb pihenés az alvás

Az alváshiány komoly egészségügyi kockázatokat von maga után: szellemi leépülés, elhízás, cukorbetegség, depresszió, szívbetegségek, hátfájás, sőt az autóbalesetek jelentős hányadáért is felelős. Hogyan javítható az alvás? Érdemes kialakítani állandó időpontokat a lefekvéshez és az ébredéshez, fontos a testmozgás, csökkentse az alkohol- és a kávéfogyasztást, legkésőbb 3 órával lefekvés előtt igya meg az utolsó pohár bort, kávét pedig ne igyon délután 2 után! Hálószobája legyen hűvös, sötét és csendes, a kényelmes matrac, párna és takaró pedig elengedhetetlen. Ügyeljen arra is, hogy a sötétítés megfelelő legyen, zárja ki az utcai lámpa és a felkelő nap fényét!

5. Séta kicsit másképp

A séta egészségügyi előnyei világosak: csökkenti a koleszterinszintet, amivel a szívinfarktus és a stroke kockázatát, erősíti az immunrendszert, segít a jobb alvásban, javítja a szellemi képességeket, csökkenti továbbá a stresszt, a vérnyomást, a cukorbetegség és a vastagbélrák kockázatát. De nem mindegy, hogyan csináljuk. Sétáljunk rendszeresen, jó levegőn, akár társaságban, sőt igazi testedzéssé is emelhetjük a gyaloglást: a nordic walking, apró súlyzókkal a kézben végzett séta vagy a vízben haladás ellenállást fejt ki és nagyobb erőfeszítést igényel.

6. Nézzen szét a zöldségesnél!

Az eper és az áfonya flavonoid pigmentjeinek köszönhetően az emlékező-képesség csökkenését időben kitolja, ezenkívül az eper rendszeres fogyasztása az érrendszeri gyulladások veszélyét is csökkenti. A csontok erősítésében nem csak a kálcium játszik fontos szerepet, de a K-vitamin is, ami nagy mennyiségben van jelen a spenótban és a kelkáposztában. A K-vitamin egyébként segít megőrizni a bőr rugalmasságát és megelőzni a ráncok kialakulását. Az omega-3-ban gazdag dióval pedig a szívbetegségek kockázata csökkenthető.

7. Ezt semmiképp se!

Miután életmód-tanácsadók kárhoztatták a cukros üdítőitalokat, a gyártók átálltak a cukormentes változatokra. A rossz hír: ezek sem egészségesek! A 40 év fölötti célcsoporton végzett 10 éves vizsgálatok kimutatták, hogy a cukormentes üdítőket napi rendszerességgel fogyasztók 43%-kal nagyobb valószínűséggel küzdöttek szív- és érrendszeri problémákkal.

8. Vitamin minden napra

Szedjen a korának megfelelő vitaminkészítményeket, hogy pótolja a nyomelemeket és vitaminokat, amelyek esetlegesen hiányoznak étrendjéből! Ügyeljen azonban arra, hogy az 50 feletti nőknek már kevesebb vasra van szükségük, mint a fiatalabbaknak.

9. Kálcium, D-vitamin, a helyes fehérje és a jó zsírok

A kálcium és a D-vitamin bevitele, rajtuk keresztül pedig a csontok erősítése az 50 feletti nők számára hangsúlyos. Ajánlott a tej és joghurt, valamint a narancslé, a lazac, brokkoli, bab és borsó fogyasztása. Ha nincs elegendő kálcium az étrendjében, szedjen kiegészítőt! Az állati eredetű fehérjék kockázatairól már írtunk korábban (Rákot okoz a hús?), találja meg az egyensúlyt a sovány fehérjék (pl. csontozott csirkemell), a zsíros halak (pl. az omega-3 zsírsavban gazdag lazac) és a növényi proteinek (bab, lencse, dió) között. Az sem baj, ha heti néhány napra vegetáriánussá válik: a növényalapú diéta gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsban.

10. Az élet szép!

Higgye el, ha ezzel a gondolattal kel minden reggel és ennek jegyében telnek a napjai is, azzal csak szervezetének tesz jót. Pozitív hozzáállás, vidámság, aktív, társas élet bizonyítottan jótékony hatással van az egészségre, akár súlyos betegségekből is könnyebb a felépülés. Éljen aktív életet, tegyen sokat önmagáért és másokért, legyen sokat közösségben, hogy hosszabb és egészségesebb életet éljen!

Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
Tudtad, hogy a csontritkulás megelőzhető?
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér