fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Sport
A szórakozva sportolás tökéletes eszköze: korcsolya

A szórakozva sportolás tökéletes eszköze: korcsolya

A korcsolyázás nem csak jó móka: több oldalról is támogatja az egészséged és mindezt úgy, hogy szinte észre sem veszed! Miért "egészséges" a korizás?

Family having fun at the skating rinkA téli hónapok egyik legkedveltebb sportja – még ha legtöbben csak alkalmi időtöltésként űzik is –, a korcsolyázás. Nem csak nagy ügyességet megkívánó, remek testmozgás, de egyben kiváló programlehetőség is.

A korcsolyázás eredete a múlt ködébe vész – már 5-10 ezer évvel ezelőtti, csontból faragott korcsolyákat is találtak a régészek. Ez a mozgásforma évezredeken keresztül elkísérte az emberiséget, és bár szerepe átalakult, népszerűsége ma is töretlen.

Napjainkban is űzik hivatásos sportként persze – van, ahol az esztétikus formagyakorlatok szépségét és kidolgozottságát nézik, vagy ahol mintegy eszközként szolgál, mint a jéghokiban. Az átlagember azonban csak telente csatolja fel a korcsolyát, hogy néhány önfeledt órát tölthessen családtagjaival, barátaival vagy éppen kedvesével. Azt javaslom, ezt az időszakot minél többen használják ki ennek a sportnak az űzésére, hiszen rengeteg egészségügyi előnye is van, ezek közül csak néhányat említve:

- Fejleszti az egyensúlyérzéket és a mozgáskoordinációt: megtartanod magadat a vékony pengéken eleinte igazi kihívás, aztán ahogy ügyesedsz, már gyerekjátéknak tűnik. Ez viszont egy igazán komoly fejlődési folyamat, és ennek az egyensúlyérzéknek sok más esetben is hasznát veheted majd!

- Jót tesz az ízületeknek: télen különösen sokan tapasztalják, hogy ízületeik erősen kattognak és pattognak reggelente. A korcsolyázás alapszinten jól átmozgatja az összes lábízületet de egy kíméletes formában, így rendszeres gyakorlása sokat segíthet az ízületek "beolajozásában".

- Építi a láb izomzatát: nem kérdés, hogy nagyon komoly láberősítő gyakorlatnak is nevezhetjük. Ha szeretnél erre kifejezetten erősíteni, akkor a körbe-körbe korcsolyázás mellett iktass be olyanokat, mint egy lábon korcsolyázás, vagy guggolva siklás.

- Kardió és állóképesség: a korcsolyázás remek kardiógyakorlatnak is minősül, így akár azoknak is javasolt, akik néhány kilótól szeretnének megszabadulni. Míg a futást többen "unalmasnak" gondolják, addig ez a korcsolyázásról nem mondható el, így szinte észrevétlenül növelhetjük az állóképességünket is ezzel a folyamatos mozgást igénylő sporttal.

Nem tanultál meg korcsolyázni gyerekként? Ez semmiképp se tartson vissza, mert sosem késő elsajátítani az alapokat, viszont egy hatalmas élményről maradhatsz le, ha kimarad az életedből a jégkori. Néhány alapvető mozdulatot kell elsajátítani – így a helyes lábtartást, az enyhén hajlított térdeket, hogy ne a korcsolyát figyeljük menet közben, és kicsit mindig előrefelé dőljünk – a legtöbb jégpályán van lehetőség arra is, hogy tanfolyamra járj, érdemes ezt igénybe venni.

A legtöbben természetesen - és érthetően - az eséstől félnek, de ennek is megvan a maga technikája: bizony, esni is tudni kell. Ezt valószínűleg nem fogod elkerülni, de minden tanulási folyamat jár valami hasonló nehézséggel. Mondhatjuk úgy is, a korcsolyázás hosszú távon megerősíti a magadba vetett hited is: ha valamiért az élet úgy hozza, hogy elesel, mindig képes leszel arra, hogy felállj és suhanj tovább! :-)

Ezt láttad már?
Hotel Menthol - avagy te mikor szoktál le a rendszeres sportról?
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér