fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk

Legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok a várandósság idejére

Gyermeket várni vitathatatlanul az egyik legcsodálatosabb dolog, ugyanakkor a női szervezet számára igazi kihívásnak is tekinthető.

pregnant womanGyermeket várni vitathatatlanul az egyik legcsodálatosabb dolog, ugyanakkor a női szervezet számára igazi kihívásnak is tekinthető. Saját magáról, és egy fejlődő kis életről is gondoskodnia kell, ehhez pedig bizonyos tápanyagokból jelentősebb mennyiségekre van szükség. Összefoglaltuk, hogy melyek a legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok, amelyekre a babának és anyukájának is szüksége van.

Folsav

Több mint 20 éve robbant az óriási tudományos felfedezés, mely szerint a folsav szedése csökkenti a magzati velőcső-záródási rendellenességek (nyitott gerinc) kialakulását. Kutatások során bebizonyosodott, hogy védi azokat is, akik korábbi terhességük alatt már szembenéztek ezzel a szomorú helyzettel, de azokat is, akiknél nem fordult elő. A folsav nem csak a babának, hanem az anyukának is fontos: a terhesség alatt részt vesz az anyai szövetek növekedésében is.

Terhesség alatt ajánlott napi bevitel: legalább napi 400 mcg

Cink

Fontos számos anyagcsere-folyamatban nélkülözhetetlen. A normál anyagcsere-folyamatok mellett a terhességi cukorbetegség kialakulásának kockázata is csökken. A magzat számára szintén létfontosságú, mivel jelentős szerepe van sejtosztódási folyamatokban, illetve az örökítőanyagok (DNS) előállításában is.

Terhesség alatt ajánlott napi bevitel: napi 15-25 mg

Vas

A vashiányos vérszegénység sajnos nagyon gyakori a várandós nőknél. Vérszegénység állapotában a vérben jelentősen csökken a hemoglobin. A hemoglobinhoz kapcsolódva tud az oxigén a tüdőből a szövetekhez eljutni. A vas nélkülözhetetlen eleme a hemoglobinnak, ezért vezet hiánya a vashiányos vérszegénység kialakulásához. Mivel oxigénre minden szervünknek, izmunknak szüksége van, ezért a baba fejlődésére is káros hatással lehet ez az állapot, ráadásul az anyukák is sokkal fáradékonyabbak, feszültebbek, gyengébbek.

Terhesség alatt ajánlott napi bevitel: a 4. hónaptól számítva napi 25-30 mg

C-vitamin

Általános immunrendszer-támogató hatása mellett a C-vitamin számos növekedési, sejttermelődési folyamathoz hozzájárul, szükség van rá a vas megfelelő felszívódásához is. Fontos szerepet tulajdonítanak neki a magzatburok épségének megőrzésében.

Terhesség alatt ajánlott napi bevitel: napi 100 mg

D-vitamin

A D-vitamin olyan speciális hormon, amelyre szervezetünk minden sejtjének szüksége van. A fejlődő csecsemő csontváz-, immun-, idegrendszerének normális és megfelelő ütemű kiépüléséhez elengedhetetlen.

Terhesség alatt ajánlott napi bevitel: legalább napi 10 mcg

B2-vitamin (riboflavin)

Szintén fontos szerepe van a vérképzésben, hozzájárul a normál vasanyagcseréhez is. Emellett hozzájárul a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez, a fáradtság és kifáradás csökkentéséhez, így segíti a leendő anyukát fittségének megőrzésében.

Terhesség alatt ajánlott napi bevitel: legalább napi 1,7-2,5 mg

B6-vitamin

Hozzájárul a hormonális aktivitás szabályozásához, és nem utolsó szempont, hogy segít a terhesség alatt jelentkező hányinger csökkentésében is.

Terhesség alatt ajánlott napi bevitel: legalább napi 2,5-3 mg

Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
Netamin Pocaklakó© terhesvitamin
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér