fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Nyári egészségvédelem
Magas vérnyomás és szívbetegség nyáron: Így készülj a hőségre!

Magas vérnyomás és szívbetegség nyáron: Így készülj a hőségre!

Hasznos tanácsok hőség idejére azoknak, akik magas vérnyomással, szívproblémákkal küzdenek! Előzd meg a rosszullétet a nyári kánikula ideje alatt!

Kánikula és magas vérnyomásTömegek várják a nyári meleget, hogy végre a strandokon élvezhessék a napsütés áldásos hatásait, azonban vannak, akiknek ez az időszak kész rémálom. A hőség és a hirtelen hőmérséklet-változások nagyon megviselik azokat, akik magas vérnyomással, szívproblémákkal küzdenek. A helyzet azonban kezelhető, néhány tanács megfogadásával csökkenthető a magas vérnyomás a nyáron, valamint a rosszullétek mértéke és mennyisége is.

Szédülés, ájulás, fejfájás, fülzúgás, mellkasi fájdalmak, szívritmuszavar – ezek a tünetek erősödhetnek a nyári kánikulában mindazoknál, akiknek keringési rendszerük zavaraiból adódó betegségük van. Nekik ilyenkor fokozottan figyelniük kell már az időjárás-előrejelzést is és felkészülniük a hőségre, hogy minél kevésbé viselje meg szervezetüket.

Mi történik a szervezetedben a kánikula hatására?

A hőségben kitágulnak az erek, emiatt lemegy a vérnyomás, ezért azt gondolnád, kifejezetten jó, ha valakinek magasabb a vérnyomása nyáron. Igen ám, de a problémát éppen a hirtelen vérnyomás-különbség okozza! Fokozza a helyzet veszélyességét, hogy ilyenkor sokkal több folyadékot veszítünk, emiatt pedig besűrűsödik a vér, ami növeli a vérrögképződés veszélyét.

Hogyan készülj fel?

1) VÍZ, VÍZ, VÍZ!

Ilyenkor még a szokásosnál is fontosabb a fokozatos (legalább 20 percenként!) folyadékpótlás. A nagyobb hőségben van, akinél a napi 2-3 liter tiszta víz sem elegendő. Állítsd be magadnak jelzést a telefonodon, hogy figyelmeztessen, amikor innod kell, vagy húzz kis vonalakat egy vizes palack oldalára és mérd, hogy milyen időközönként mennyit ittál. Kerüld a kávét, a magas cukortartalmú italokat és az alkoholt is.

Amint egy kicsit is szédülsz, egy liter vízben oldj fel fél teáskanálnyi sót és lassú kortyokkal idd meg!

2) HASZNÁLJ GYÓGYNÖVÉNYEKET

A folyadékpótlás mindig tiszta vízzel történjen, de ezt kiegészítheted gyógynövény teákkal is! Ha unod a vizet, akkor igyál 1-1 bögre hűsítő mentateát. Ha túl magasan van a vérnyomásod, akkor kortyolj galagonya teát, vagy gránátalma-levet, ha szívritmuszavar kínoz, akkor a fehér fagyöngy tea ajánlott. Ha úgy érzed, rosszulléted egy részét az okozza, hogy előre félsz attól (mondjuk ki, kissé pánikolsz), hogy még rosszabbul leszel, próbáld ki a citromfű teát!

3) HŰTSD LE A KEDÉLYEKET!

Fontos, hogy kívülről is folyamatosan hűtsd magad. Ez történhet egyszerű, hideg vizes borogatással is (nyakra, halántékra), de akár ruháidat is megnedvesítheted kissé. Érdemes hűteni a környezeted is, egyszerű ventilátorral akár. A szoba hőmérséklete, amelyben tartózkodsz, lehetőleg ne menjen 27 fok fölé.

4) LÉLEGEZZ!

Ha már érzed, hogy kezdesz szédülni, feküdj le, helyezkedj el egy laza, nyugodt pózban és lélegezz lassan, mélyeket. A heves, szapora légzéstől csak fokozódik a szédülés és ezzel egy ördögi kört indítasz el: még jobban pánikba esel és még nehezebb lesz tartanod az egyenletes légzést. Hallgass kellemes, lágy zenét ilyenkor és csak a mély, lassú légzésre koncentrálj.

5) NE ERŐLTESD TÚL MAGAD

A mozgás nagyon dicséretes dolog, de amikor tombol a hőség, vedd minimálisra! Ha mindenképp edzeni szeretnél, azt vagy a kora reggeli órákban tedd, vagy késő este. Vedd figyelembe állapotodat, annak megfelelő edzéstípust válassz, erről ebben a cikkünkben írtunk bővebben.

Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
Netamin Fermentált Fekete fokhagyma kivonat
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér