Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
14900 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Zöldségtészták készítése - ha unod a lisztes ételeket!

Zöldségtészták készítése - ha unod a lisztes ételeket!

Készíts gluténmentes, low-carb, alacsony kalóriatartalmú tésztát zöldségekből - csak egy krumplihámozó és egy kés kell hozzá. Zöldségtészták egyszerűen!

Ejtett már ámulatba szépen feldíszített cukkinitészta fotó? Gondolkoztál már róla, hogy te is megcsinálod, de spirálvágó híján feladtad? Pedig az elkészítés nem is bonyolult, és tényleg csak egy zöldséghámozóra meg egy éles késre van szükséged hozzá - és némi türelemre persze...

A zöldségtészta előnyei

Először is leszögeznénk, hogy a zöldségtészta készítés megéri a macerát. Nem csak akkor, ha gluténérzékeny vagy és nehezen jutsz elfogadható ízű és árú gluténmentes tésztához, amikor épp megveszel egy jó paradicsomos spagettiért! A zöldségtészta alacsony kalóriatartalmú, szénhidrát szegény, antioxidánsokban gazdag alternatívája a lisztes rokonának.

Cukkini, a legnépszerűbb tésztazöldség

Méltán lett első számú zöldségtészta alapanyag ez az egyszerű, szinte mindig kapható tökféle. Nincs harsány íze, az állaga és alakja pedig TÖKéletes, ha spagettit, széles metéltet vagy lasagna alapot szeretnél készíteni.

A feldolgozását sem kell túlbonyolítani. Ha a neten egy kicsit kutakodunk, találhatunk mindenféle instrukciókat és azoknak a tökéletes ellentétét is az előkészítéssel kapcsolatban - valószínű ez azért van, mert a végeredmény mindenhogy jó, csak a szakértők ízlése különböző :).

Formára vágás menete

Mosd meg a cukkinit ahogy szoktad, vágd le a végeit (de ne hámozd meg!), aztán fogd a zöldséghámozót, és kezdj el vékony szeleteket metélni hosszában. Próbáld úgy csinálni, hogy ne szakadjon a szelet. Ha lasagnét szeretnél, akkor már nincs is több dolgod vele. Ha spagetti forma a cél, akkor egy jó éles késsel hosszában vágd fel a cukkinilapokat. Ez eltarthat egy ideig, de hamar bele fogsz jönni. Gyakorlatilag ennyi a macerás része a dolognak.

Főzés, sütés

Többféleképpen állhatsz neki az előfőzésnek, vagy ki is hagyhatod ezt a lépést. Gondold először át, milyen receptben helyettesítenéd vele a rendes tésztát. Ha csak le akarod önteni szósszal, akkor érdemes előpárolni, pirítani vagy főzni. 3 perc lobogó vízben, vagy serpenyőben, közepesen nagy lángon olajon átforgatva pont elég neki. Ha szósszal együtt is kell rotyogtatni a tésztát a recept szerint, akkor az előfőzés kihagyható, nehogy szétfőjön a cukkini és elveszítse friss és formás mivoltát.

Másik előkezelési mód, ha beteszed egy kis időre a sütőbe sütőpapíron szépen szétteregetve, így egyenletesen fog puhulni és veszít is magas víztartalmából, nem fog levet ereszteni a már kész ételben.

Vállalkozó szelleműek teljesen nyersen is fogyaszthatják. Ehhez jól illik egy szárított paradicsomból, fűszerekből és egy kevés olívaolajból turmixolt szósz például, pirított magokkal megszórva - kánikulai napokra kifejezetten ajánljuk.

Zöldségek, amiket még érdemes tésztává varázsolni

Alapanyagválasztáskor annyit kell csak figyelembe venned, hogy a kiválasztott zöldség legyen viszonylag kemény húsú, mérete és formája alapján pedig a kívánt spagetti, metélt vagy lasagne formájúra szeletelhető. Első körben ezekben érdemes gondolkodni:

  • sütőtök (a vékonyabbik része, nem a mag körüli, öblösebb fele)
  • főzőtök
  • uborka (főleg nyers ételként)
  • répa, fehérrépa
  • édesburgonya
  • brokkoli vastag tönk része (spagettinek, metéltnek alkalmas)
  • zöldspárga (hosszában vágva széles metélt alakúra, olajon előpirítva)

Előfőzésnél itt is ügyelj arra, hogy ne puhuljon túl a tésztád, mert akkor nem az a kellemes, "al dente" állaga lesz, amivel aztán könnyű dolgozni.

Készíthetsz így házi pesztón pirított, paradicsomos spárgatésztát, darált tofuval vagy gombával rakott főzőtök-lasagnét, pirított zöldségekkel és szójaszósszal kombinált répatésztát, de az édesburgonyatészta vegán sajtszósszal is megér egy próbát. Pho levesben megállja a helyét a répa vagy a fehérrépa rizstészta helyett, de a cukkini is jól működik benne. Tésztasalátákhoz pedig a nyers uborkaspagettit ajánljuk.

Tésztásításra válaszd a diétádhoz, életmódodhoz vagy egészségügyi állapotodhoz legjobban illő zöldséget! Ha pedig semmilyen kritériumnak nem kell megfeleljen az ebéded, használd azt, ami a hűtőben lapul, vagy leggusztább volt a zöldségesnél. Fantasztikusan izgalmas és finom új ételeket tudsz így kreálni!


Forrás:

cottercrunch.com/veggie-noodles-and-fruit-noodles-without-a-spiralizer/

Ezt láttad már?
Netamin Vegan Protein Triplex LEVES – instant zöldségleves por
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér