fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk

7 tévhit a csokoládéról

A csoki valóban pattanásokat okoz? Mi a helyzet a koffeinnel? Tényleg annyira hizlal? Most minden kiderül!

ChocolatesA csoki valóban pattanásokat okoz? Mi a helyzet a koffeinnel? Tényleg annyira hizlal? Most minden kiderül!

A csokoládé az általános vélekedés szerint hizlal és egészségtelen. Nem csoda, hogy az emberek többsége bűnös élvezetként tekint rá, főképp, ha diétázókról van szó. A csokifogyasztás körül számtalan mítosz kering, pedig a legfrissebb kutatások szerint a csokoládé igen is része lehet egy egészséges étrendnek. Kezdődjön hát a tévhitek döntögetése!

1. tévhit: A csokoládé magas koffeintartalommal bír

A valóság: Bár a csoki valóban sokakat képes feldobni, valójában nem tartalmaz sok koffeint. Egy 40 grammos csokiszelet vagy 2 és fél deci csokis tej mindössze 6 mg koffeint jelent – kb. ennyi található egy koffeinmentes kávéban is. Összehasonlításképp egy csésze hagyományos kávé 65-125 mg koffeint tartalmaz.

2. tévhit: A csokoládé tele van telített zsírokkal, és emeli a koleszterinszintet

A valóság: A csoki tartalmaz telített zsírt, ám egy igen különleges fajtát. A tejcsokoládéban található sztearát-savról azt találták a kutatók, hogy nem emeli a koleszterinszintet. Sőt, ha szénhidrát-dús ropogtatni valók helyett inkább egy 40 grammos csokiszeletet fogyasztunk el, az hozzájárul a HDL („jó”) koleszterin szintünk növeléséhez.

3. tévhit: A csokoládé fogszuvasodást okoz

A valóság: A fogszuvasodást baktériumok okozzák, azáltal, hogy lebontanak bizonyos szénhidrátokat, mint a cukor, fruktóz, vagy glükóz. A tejcsokiban található fehérje, kalcium és foszfát erősíti a fogzománcot, míg természetes zsírtartalmának köszönhetően a csokoládé más édességeknél hamarabb elhagyja a szájüreget, kevesebbet érintkezve fogainkkal. Ha ügyelünk a megfelelő szájhigiéniára, a csokoládé semmivel sem károsabb, mint más étel.

4. tévhit: A csokoládé fejfájást okoz

A valóság: A Pittsburghi Egyetem 63 migréntől szenvedő alanyon végzett kutatást, és nem talált semmilyen kapcsolatot a csokoládé fogyasztása és a fejfájás között.

5. tévhit: A csokoládé egészségtelen

A valóság: A csokiban magnézium, réz, vas és cink is található nagyobb mennyiségben. Polifenol nevű antioxidánsokat is tartalmaz, amik hozzájárulhatnak a koszorúér-betegség megelőzéséhez és a vérnyomás csökkentéséhez.

6. tévhit: A csokoládé pattanásokat okoz

A valóság: Az elmúlt két évtized kutatásai véglegesen megcáfolták ezt az ősi tévhitet. Jelenlegi tudásunk szerint bőrünk túlzott faggyútermelése okozza a pattanásokat, és étrendünk semmilyen hatással nincs erre a problémára .

7. tévhit: A csokoládé hizlal

A valóság: A hangsúly a mértékletességen van. Egy átlagos csokiszelet 220 kalóriát tartalmaz, ami tökéletesen beilleszthető egy diétába, amelyből más kalóriadús ételeket eltávolítottuk. A csoki időnkénti mérsékletes fogyasztása pszichésen is segíthet átvészelni egy komolyabb fogyókúrát.

A csokoládé magas cukor és zsírtartalma miatt a fentebb sorolt előnyei ellenére is csak mértékkel fogyasztandó. Ügyeljünk arra, hogy legalább 70% kakaótartalmú fekete csokoládét együnk, kis adagban, és csak hetente pár alkalommal!

Ezt láttad már?
Vegán csokoládés protein palacsinta
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér