Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
14900 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk

Egy fürt egészség: a szőlő

Rövid cikk a szőlő történetéről és egészségre gyakorolt hatásáról. Milyen vitaminokat tartalmaz, miért érdemes enni azon kívül, hogy finom? Részletek a cikkben!

tuscany wine grapesA szőlő, vagy épp a bor már évezredek óta fontos szereplője a világtörténelemnek, évmilliók óta éltet adó gyümölcse a Földnek. De ne csak a borra gondoljunk, hiszen a szőlő önmagában is rengeteg jótékony hatással rendelkezik, amik igazán csak akkor érvényesülnek szervezetünkben, ha magában, nyersen fogyasztjuk.

A szőlő és termesztése már a legkorábbi írásos emlékekben is szerepel. Régészeti kutatások szerint, amelyek az egy helyen jelentősebb mennyiségben talált szőlőmag-leleteken alapulnak, minden bizonnyal a mai széles értelemben vett Kelet-Mediterráneum területéről terjedt el a szőlő termesztése. Az olaj mellett kétségkívül a bor jelentette az ókori nagy civilizációk meghatározó folyékony élelmezési cikkét – ennek legfőbb oka, hogy a 17. századig a forralás nélküli víz emberi fogyasztásra alkalmatlan volt, ezért a bor (amely jelentősen különbözött a ma ismertek többségétől, és jóval alacsonyabb alkoholtartalommal is rendelkezett), valamint a sör adta a folyadékfogyasztás döntő hányadát.*

A szőlőből nem csak bor készülhet, hanem aszalva rögtön átkeresztelődik mazsolává. A mazsolát főképp a melegebb éghajlatú földeken termett, mag nélküli szőlőfajtákból készítik, amelyet aszalással, szárítással a nedvességtartalmukat 15-18%-ra redukálják. A mazsolának is több fajtája van attól függően, hogy milyen szőlőből készült, a Törökországból származó nagy szemű, sárgás mazsolát például aranymazsolának hívják.

A szőlő nagy mennyiségben tartalmaz B1-, B2-, B6-, valamint E-vitamint. Viszonylag magas a K-vitamin tartalma is, így a vérzékenységben szenvedők óvatosan fogyasszák. A fogyókúrázóknak nem sűrűn ajánlják, hiszen cukortartalma magasabb, mint az átlaggyümölcsöknek. Több betegség gyógyulási folyamatába segíthet be rendszeres fogyasztása, ilyenek a székrekedés, az aranyér, illetve a gyulladásos betegségek. Kálium-tartalma rendkívül fontos az izomműködéshez és a sejtek energiaellátásához.

Kulináris élvezetként próbáljuk ki fetasajttal, ugyanis a szőlőédességét jól kiegészíti a görög sajt sóssága, de persze a klasszikus sajtokkal is remekül harmonizál.

*Forrás: mindmegette.hu

Ezt láttad már?
Élettel tölt fel – a szőlő és szőlőmag jótékony hatásairól
Netamin Facebook oldal Netamin Tiktok oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér