fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Karácsony
Emésztésjavító rövid torna - gyorssegély az ünnepekre

Emésztésjavító rövid torna - gyorssegély az ünnepekre

Ha úgy érzed még órákkal az evés után is, hogy tele vagy, puffadsz, rossz a közérzeted a túlevéstől, akkor sétálj egyet vagy próbáld ki az otthon is elvégezhető rövid tornánkat! Könnyű jógapózok az emésztés javítására.- kattints a cikkre!

Lassan itt az év vége, egyre sűrűsödnek a céges rendezvények, karácsonykor pedig a legtöbben egyik családi programról sodródnak a másikra - ahol általában fő program a közös evés. Az evés elég enyhe kifejezés, gyakorlatilag non-stop trakta az egész karácsonyi-szilveszteri időszak. És vagy a szemed kívánja és azért nem mondasz nemet, vagy a kedves rokonokat nem akarod megsérteni, akik nagy munkával direkt a kedvedért főztek egy egész étteremnek elegendő fogást.  Egy idő után akár milyen jó az ember gyomra, nehezen bírja a gyűrődést. Erre állítottunk össze egy néhány perces tornát, ami sokat segíthet, hogy kevésbé puffadtnak érezd magad egy vendégség után, mikor végre otthon a nyugalomban lefeküdnél aludni.

Lehetőleg akkor végezd, mikor 2 óra már eltelt az utolsó étkezés óta.

1. Macskapóz

Helyezkedj el négykézláb állásban (térdek kis terpeszben, csípő a térdek felett, tenyerek a vállak alatt, széttárt ujjak). Kilégzésre kezdj el domborítani - indítsd a mozgást a medencéből, csigolyáról csigolyára, tudatosan mozdítsd a gerincet. Kilégzés végére kerülj teljes domborításba, nézz a köldök felé. Ahogy indul a belégzés, ugyan így csigolyáról csigolyára mozdítva homoríts. Most is a medence indítsa a mozdulatot, a belégzés végére kerüljön a teljes gerinced homorításba, nézz srégen fel. Ahogy indul a következő kilégzés, úgy indítsd újra medencéből a domborítást - ezt ismételd a saját légzésed ritmusára, akár néhány percig is. Igazítsd a mozdulatot a légzéshez - ez először lehet kicsit nehéz, de hamar rá fogsz érezni.

Emésztésjavító rövid torna - gyorssegély az ünnepekre Emésztésjavító rövid torna - gyorssegély az ünnepekre

2. Gerinccsavarás térdelőtámaszban

Macskapóz végeztével maradj térdelő támaszban. Egy belégzéssel nyújtózz meg fejtetővel előre, távolítsd a csigolyákat egymástól, kilégzésre pedig a bal kezedet vezesd át a a másik alatt és tedd le a bal vállad a talajra, ha megy, a fejed is.  Ha jól esik, fel is nézhetsz a jobb vállad fölött a plafonra, nyújthatod a jobb karod a talajon a fejed fölé, de maradhat behajlítva az arcod előtt. Maradj így 5-10-15 légzésig, figyelj, hogy a medencéd maradjon középen, ne told ki egyik oldalra sem. Lélegezz a mellkasodba csak, a hasad ne emelkedjen belégzésnél. Belégzésre emelkedj majd vissza térdelő támaszba és ismételd meg a gyakorlatot a másik irányba is - maradj ugyan olyan hosszan benne a csavarásban ezen az oldalon is, amíg az előző oldalon tartottad ki!

Emésztésjavító rövid torna - gyorssegély az ünnepekre

3. Nyújtott ülésben előre hajlás

Helyezkedj el nyújtott ülésben, zárd a lábakat és pipálj a lábfejekkel. Belégzésre nyújtózz a karokkal a fejed fölé, kilégzésre pedig amennyire csak lehet, egyenes háttal hajolj előre és fogd meg a lábad/lábszárad, ahol eléred. Minden belégzésnél nyújtózkodj a gerinceddel, távolítsd a csigolyákat, minden kilégzéssel engedd jobban bele magad az előrehajlásba. Csak a mellkasodba vedd a levegős, a hasad ne emelkedjen a belégzésnél. Ha nem vagy annyira hajlékony, hogy nyújtott lábbal ülj, akkor hajlítsd a zárt lábakat annyira, hogy a felsőtested rá tudd fektetni a combodra. Ilyenkor is pipáljanak a lábak, lassan kezd a sarkakat csúsztatni előre, de csak addig, amíg a felső tested a combodon tudod tartani. Maradj így néhány légzésig, aztán lassan belégzésre emelkedj és bontsd a pózt.

Emésztésjavító rövid torna - gyorssegély az ünnepekre

4. "Fej a térdhez"

Nyújtott ülésben most húzd fel a jobb lábad talpra, és engedd kidőlni a térded jobbra. A talpad tedd a combod belső feléhez, a sarkad maradjon minél közelebb a gáthoz. Belégzésre nyújtózz meg a karokkal megint, és kilégzésre hajolj rá egyenes háttal a bal lábra. Mint az előző póznál, most is pipáljon a nyújtott láb, és a mellkasodba vedd a levegőt. Néhány légzésig maradj így, aztán belégzésre emelkedj és bontsd a pózt. Végezd el a másik oldalra is.

Emésztésjavító rövid torna - gyorssegély az ünnepekre

5. Gerinccsavarás nyújtott ülésben

Nyújtott ülésben húzd fel megint a jobb lábad talpra és tedd át a talpad a bal combod külső oldalára, egyenesítsd a gerinced. Belégzésre nyújtózz meg fejtetővel felfelé, kilégzésre pedig csavarodj el jobbra és nézz hátra, bal karoddal öleld át a jobb térded. A bal láb végig nyújtva marad, pipál a lábfej. Ügyelj, hogy a fejtetővel most is nyújtózkodj felfelé, legyen hosszú a gerinc. Maradj pár légzésig a csavarásban és egy belégzésre fordulj lassan vissza és bontsd a pózt. Ismételd meg a másik oldalra is.

Emésztésjavító rövid torna - gyorssegély az ünnepekre

6. Zsugorpóz

Feküdj hanyatt, húzd a térdeket a mellkasodhoz, öleld át őket - mintha zárt lábbal guggolnál,- majd emeld a homlokod a térdek közé. Pár légzésig maradj így -, aztán engedd vissza a fejed a talajra, és tartsd a térdeket átölelve, amíg jól esik. Ha ez nehéz, akkor maradjon az egyik láb nyújtva a talajon, amíg a másik térded felhúzod, aztán váltsd és végezd el a másik lábbal is. Végül kényelmes, laza hanyatt fekvésben pihenj pár percig.

Emésztésjavító rövid torna - gyorssegély az ünnepekre

Végezd ezt a gyakorlatsort akár lefekvés előtt, akár a megterhelő étkezések után 2-3 órával. Próbálj az ünnepek alatt is mozogni, ebéd vagy vacsora után egy közös, családi séta is sokat tud javítani a komfortérzeten - közben pedig ugyan olyan jókat lehet beszélgetni, mint az asztal mellett!

Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
Netamin Útifű maghéj + almapektin tabletta
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér