Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
14900 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk

5 titok az aktív és egészséges nyugdíjaskorhoz

Active seniors, group of old friends playing cards at parkSokan azt hiszik, hogy az életkor előrehaladtával elkerülhetetlenül jön a betegség, a gyengeség, a memóriavesztés, és az általános leépülés. Ez egy teljesen téves nézet. A nyugdíjaskor is tele lehet örömmel, vitalitással, valamint feledhetetlen pillanatokkal, sőt, nem is szabadna ennek másképp lennie. Ehhez azonban nem árt tudatosan tenni, a korábbinál is jobban odafigyelni a helyes életmódra. Itt van 5 tipp, amivel azokban a bizonyos „arany években” is aktív és egészséges maradhat az ember.

1. TARTSD FRISSEN AZ ELMÉDET

Az agynak is rendszeres edzésre van szüksége, akár csak a testnek, ha azt akarjuk, hogy a maximumot nyújtsa. Ennek az egyik legjobb módja egy új hobbi elkezdése vagy valamilyen új készség elsajátítása. Kezdj egy új nyelv megtanulásába! Válassz egy hangszert, amin meg szeretnél tanulni játszani! A lehetőségek tárháza végtelen.

2. FIGYELJ ODA, MIT ESZEL

A szervezetnek szüksége van tápanyagokra, hogy erős, ellenálló maradhasson. A kor előrehaladtával az anyagcsere és az emésztőrendszer lelassul, ezért kiemelten fontos a magas rostbevitel. Idősebb korban a kiszáradás veszélye magasabb, ezért a megfelelő folyadékbevitelre is ügyelni kell!

3. KERESD A TÁRSASÁGOT!

A nyugdíjaskorhoz közeledve, illetve az után is az egyik legnagyobb veszély az elmagányosodás. A gyerekek „kirepülnek” a családi fészekből, a munkahelyi ismeretségek kikopnak, megszűnnek, és könnyen azon kaphatja magát az ember, hogy alig van kihez szólnia. Tégy aktívan ez ellen! Tudatosan próbáld fenntartani a kapcsolatot szeretteiddel, barátaiddal, ismerj meg új embereket!

4. MOZOGJ, ÉS NE HAGYD ABBA!

Sose késő elkezdeni a sportolást. Ha korábban nem mozogtál rendszeresen, vagy hosszabb kihagyás után vágsz neki, akkor óvatosan, fokozatosan kezdd el, és a legjobb az, ha előtte az orvosod véleményét is kikéred. A mozgásnak nem kell feltétlenül túlzottan megerőltetőnek lennie, egy kiadós reggeli séta is sokat segít.

5. MARADJ POZITÍV!

Az egészségünkre és közérzetünkre legrosszabb hatással a negatív gondolatok vannak. Kerüld el a depressziót, próbálj minden nap olyan szórakoztató elfoglaltságot találni, ami mosolyt csal az arcodra! Gondolj azokra a dolgokra, amiért hálás lehetsz – sokszor nem is vesszük észre, mennyi pozitívum van az életünkben.

Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér