fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
D-vitaminról: tudnivalók, kutatások, érdekességek
D-vitamin betegségek megelőzésére

D-vitamin: a legfontosabb tápanyag, amire szükséged lehet

Hormonháztartás és immunrendszer egészsége, küzdelem a depresszió, a túlsúly és a krónikus, gyulladásos betegségek ellen: ezekben mind segít a D-vitamin!

D-vitamin betegségek megelőzéséreA „napfény-vitaminként” is ismert D-vitamint alig egy évtizede még csak a csontok épségének megőrzése miatt tartották fontosnak a szakértők. Az azóta elvégzett rengeteg tudományos kutatásnak hála mostanra már tudjuk: a D-vitamin szinte minden más tápanyagnál fontosabb a szervezet számára. Ha valaki feltenné a kérdést, hogy mi az az egyetlen kiegészítő, amit mindenképpen szükséges szedni, akkor egyértelműen a D-vitamint válaszolnánk erre. De miért? Mit tud ez a csodavitamin? Elmondjuk!

A D-vitamin a zsírban oldódó vitaminok egyike, másik neve a kalcitriol. A bőrben az ultraibolya sugárzás hatására keletkezik. Felszívódása a vérben történik, majd vér útján jut a szervezet különböző részeibe. A megnevezése tulajdonképpen téves, hiszen valójában nem is vitamin, hanem hormonszerű előanyag, amely hozzájárul az aktív D-hormon termelődéséhez a szervezetben.

A D-vitamin egészségre gyakorolt hatásai kutatási eredmények mentén

Csökkenti a rák kockázatát

A D-vitamin hiány és a rák kialakulásának kapcsolatát több mint 200 tanulmány vizsgálta már, és több ezer laboratóriumban elvégzett kísérlet is igazolta. Az adatok alapján évente akár több mint félmillió mellrák, illetve vastag- és végbélrák megelőzhető lenne, ha a D-vitamin bevitel világszerte legalább az ajánlott szintet elérné. A megfelelő D-vitamin bevitel kutatások szerint 60 százalékkal képes csökkenteni a rák kockázatát, ideértve annak valamennyi formáját. A már kialakult rákbetegség esetén is javasolt a D-vitamin pótlása.

Hatékony fegyver a túlsúly ellen

Az utóbbi néhány évben számos olyan kutatási eredmény jelent meg, ami azt igazolta, hogy az alacsony D-vitamin szint az elhízás egyik fő kiváltó oka. Természetesen nem lehet csak ezt az egyetlen tápanyagot felelőssé tenni és figyelmen kívül hagyni az étrend és a testmozgás szerepét, ugyanakkor tény, hogy az egészséges testsúly eléréséhez elengedhetetlen a normál D-vitamin szint.

Jelentősen erősebbé teszi az immunrendszert

A rendszeres D-vitamin szedés képes a legtöbb védőoltás erejével is felvenni a versenyt. Egyes kutatások szerint akár 3-5-szörös mértékű immunrendszer-erősödést is képes elérni. Ezért a téli megfázások és influenzák idején a D-vitamin fontossága nem hangsúlyozható eléggé.

Segít autoimmun betegségek megelőzésében

Az emberi testben körülbelül 30 ezer gén található, a D-vitamin pedig ezekből kimutathatóan legalább 3000-re hatással van. A D-vitamin megvédi a géneket a károsodástól, emiatt számos autoimmun betegség megelőzésében fontos szerepet játszik. Többek között csökkenti az Alzheimer-kór, a Crohn-betegség, a Sclerosis Multiplex, a reumás ízületi gyulladás és az 1-es és 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

Elűzheti a depressziót

A depresszió egyik oka a D-vitamin hiánya is lehet. A D-vitamin hozzájárul a hormonháztartás egyensúlyának fenntartásához: a tesztoszteron, ösztrogén és progeszteron mennyiségét szabályozza. Ezek a hormonok mind szerepet játszanak a depresszió kialakulásában. A D-vitamin pótlásával kimutathatóan csökkennek a hangulatzavarok.

Miért szükséges kiegészítő készítménnyel pótolni?

A magyarok 80 százaléka nem visz be elég D-vitamint a szervezetébe, sőt, ez a szám akár 95%-ra is emelkedhet a téli időszak végére. Tudva, hogy a D-vitamin mennyire fontos az egészségünk szempontjából, ez bizony óriási hiba. Ahogy az északi féltekén a szélességi körök mentén egyre északabbra haladunk, télen az UV-B sugárzásnak egyre nagyobb része nyelődik el az atmoszférában. Emiatt bizonyos esetekben, a lakóhelyünktől függően, télen még ha szeretnénk sem sikerülhet a szükséges mennyiségű D-vitaminhoz természetes úton hozzájutnunk. Még a verőfényes téli napsütésbe kiülve sem.

A D-vitamint sajnos táplálékkal sem könnyű nagyobb mennyiségben a szervezetbe juttatni. A legtöbb D-vitamin az olajos halakban, a májban, a tojás sárgájában és a margarinban található, de még ezekből az ételekből is irreális mennyiséget kéne napi szinten fogyasztanunk ahhoz, hogy legalább az ajánlott mennyiséget elérjük, így javasolt  étrend-kiegészítővel is pótolni.

Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
Netamin D3-vitamin + olívaolaj 3000 NE kapszula
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér