fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Hormonrendszer
Kiadós reggeli, minden nap alma, sok víz és testmozgás, ez kell a fogyáshoz

3 lépés a pajzsmirigy-problémák okozta túlsúly ellen

A súlyproblémák hátterében gyakran a pajzsmirigy csökkent hormontermelése áll. Cikkünkben olvashatsz arról, hogyan fogyhatsz pajzsmirigy-gondokkal: tanácsok és gyógynövény-ajánló.

Bárhogy is próbálkozol, sehogy se sikerül leadni a felesleges kilókat? Ha valóban mindent megteszel, de legjobb igyekezeted ellenére sem indul meg a fogyás, akkor érdemes kivizsgáltatni magadat – lehet, hogy a súlyproblémák hátterében a pajzsmirigy csökkent hormontermelése áll.

A pajzsmirigy szerepe

A pajzsmirigy apró szerv, de alul-és túlműködése is jelentős gondokat okozhatPajzsmirigyünk egy 20-40 g-os belső elválasztású mirigy, amely hormonokat termel (trijódtironin-T3, tiroxin-T4, kalcitonin). Működését az agyalapi mirigy pajzsmirigyműködést serkentő hormonja (TSH – thyroidea stimuláló hormon) befolyásolja. A pajzsmirigy hormonjai az emberi szervezet majdnem minden anyagcsere-folyamatát befolyásolják, így a pajzsmirigy túl- vagy alulműködése számos, szerteágazó panaszt idézhet elő. Többek között: hízás, lassult anyagcsere, székrekedés; száraz bőr; állandó fáradtságérzet, szellemi lassúság; alacsony pulzusszám; meddőség.

A pajzsmirigy alulműködés lehetséges okai

•    Veleszületett alulműködés (rendkívül ritka)

•    Jódhiány vagy megnövekedett jódbevitel

•    Krónikus gyulladás

•    Daganat

•    Túlműködés után bekövetkező ellenkező állapot

•    Pajzsmirigyhormon-gátló készítmények, bizonyos gyógyszerek

[rad-hl]Mi a megoldás a pajzsmirigy alulműködés okozta elhízásra?[/rad-hl]

1. Tedd rendbe az étrendedet

Hormonális problémák okozta túlsúly esetén is sokat számít a napi zöldségfogyasztásA fogyás természetesen elképzelhetetlen a kalóriabevitel csökkentése nélkül. De nem ez az egyetlen dolog, amire figyelned kell, ha pajzsmirigy-problémákkal küzdesz. Kerüld a feldolgozott élelmiszereket, csökkentsd vagy akár teljesen hagyd el a kávé, a finomított cukor, a fehér liszt, a fehér rizs fogyasztását. Koncentrálj a teljes kiőrlésű gabonák és a zöldségek rendszeres fogyasztására.

Növeld meg a fehérjebeviteled! A fehérje szállítja a pajzsmirigyhormonokat a szervezet valamennyi szövetéhez és segít normalizálni a pajzsmirigy-funkciókat. Az olajos magvak nem csak remek fehérjeforrásnak számítanak, de tele vannak egészséges omega-3 zsírsavakkal is! Ha már itt tartunk: ne félj a zsírtól – a szervezetnek szüksége van egészséges zsírokra, hogy fenn tudja tartani a hormonális egyensúlyt. Bár vitatott kérdés, hogy a pajzsmirigy-problémáknak lehet-e tápanyaghiány az oka, az biztos, hogy a tünetek enyhítéséhez fontos bizonyos vitaminok és ásványi anyagok megfelelő szintje. Ilyen az A-, B-, D-vitamin, a szelén, a cink, a réz, a vas, és a jód.

2. Mozogj rendszeresen

Magas intenzitású intervallum edzés a gyorsabb és hatékonyabb zsírégetésértA rendszeres testmozgás alapvető fontosságú a súlyvesztéshez, illetve az egészséges súly megtartásához. Ez nem jelenti azt, hogy túlzásba kellene vinni és minden nap a végkimerülésig kell hajtanod magad. Végezz heti 3-5 alkalommal alacsony vagy közepes intenzitású kardiovaszkuláris edzést. Ha csak most kezdesz neki a mozgásnak, akkor csináld lassan: kezdj mondjuk 5 perces edzéssel, majd fokozatosan emeld az időtartamot és a gyakoriságot, ahogy az erőszinted is növekszik.

A kardio edzések mellett a súlyzós edzés is igen hasznos lehet. Nem csak a fogyásban nyújt további segítséget, de egészséges étrenddel párosítva a csontsűrűség növeléséhez is hozzájárul, ami segít megelőzni a csontritkulást. A pajzsmirigy-problémák és a csontritkulás között számos kutatás talált összefüggést.

A pajzsmirigy elégtelen működése fáradékonysághoz, energiahiányhoz vezet, ezért ne csüggedj, ha nem tudsz azonnal 30 percet egyhuzamban edzeni. A legfontosabb, hogy tedd meg a kezdeti lépéseket – ha pl. a futás túlságosan nehéz, akkor sétálj napi 5-10 percet. Idővel több energiád lesz és a komolyabb kihívások is menni fognak.

3. Állítsd helyre a hormonális egyensúlyod

28A hormonzavar a legfőbb oka annak, hogy a pajzsmirigy-problémákban szenvedőknek rendkívül nehezen megy a fogyás. Sokaknál ilyenkor ösztrogén dominancia és/vagy inzulin rezisztencia alakul ki; mindkettő nagymértékben képes befolyásolni a testsúlyt.

De mit lehet tenni azért, hogy a hormonális egyensúly helyreálljon a szervezetben? Ha az előző két lépést megtetted, már azzal rengeteg javulást érhetsz el – de ezen felül számos gyógynövény segíthet benne.

Ashwagandha

Az Ashwagandha az ajurvédikus orvoslásban előszeretettel használt gyógynövény. Stresszoldó, nyugtató hatása van, erős antioxidáns, csökkenti a pajzsmirigy gyulladását, segít fókuszálni és erősíti az immunrendszert.

Bakopa

A bakopa eredetileg Amerikából származó növény, ami ma már szinte az egész világot meghódította. Szintén használják az ajurvédikus orvoslásban. Idegsejt-védő hatása van, javítja a memóriát, a mentális képességeket, gyulladáscsökkentő és antioxidáns.

Fekete dió

A fekete dió Észak-Amerikában őshonos, gazdag jódban és magnéziumban, ennek köszönhetően javítja a pajzsmirigy-funkciókat.

Hólyagmoszat

A hólyagmoszat nagy koncentrációban tartalmaz jódot, de egyéb ásványi anyagokban és nyomelemekben is gazdag. A jód serkenti a pajzsmirigyet, megfelelő mennyiségű bevitele nélkülözhetetlen a pajzsmirigy egészséges működéséhez.

Echinacea

A bíborkasvirág (Echinacea purpurea) nem csak a megfázás ellen hatékony gyógynövény. Rákellenes hatásai is ismertek, immunerősítő, és a pajzsmirigy-problémák kezelésére is alkalmas.

Lenmag

A lenmag inkább megelőzésre ajánlott, mintsem kezelésre. Magas omega-3 zsírsav tartalma miatt képes fokozni a pajzsmirigyhormonok termelését.

Édesgyökér

A pajzsmirigyhormonok termelését támogatja, megelőzi a gyulladásokat, segít szinten tartani a pajzsmirigy és egyéb mirigyek működését. Kutatások szerint a rákos sejtek kialakulását is meggátolhatja a pajzsmirigyben.

Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
Így különböztethető meg a pajzsmirigy-túlműködés és -alulműködés!
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér