Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
14900 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Lelki egészség
Tippek, hogyan tudod teljesíteni újévi fogadalmaidat

3 tipp, amivel az újévi fogadalmaid túlélik a januárt

Sokan megvárják január első napját, hogy belefogjanak valami nagyba, mondván, hogy újévkor tiszta lappal lehet indulni. A gond csak az, hogy ezek a fogadalmak gyakran nem élik túl a januárt. Pedig néhány egyszerű trükkel megoldható, hogy rávedd magad a folytatásra - ebben segítünk!

Tippek, hogyan tudod teljesíteni újévi fogadalmaidatHa újév, akkor fogadalmak! Sokan vannak, akik megvárják január első napját, hogy belefogjanak valami nagyba, mondván, azzal, hogy éjfélkor ugrik egyet a számláló az évnél, tiszta lappal lehet indulni. A legnagyobb probléma, hogy a legtöbb újévi fogadalom általában nem éli túl a januárt. Pedig néhány egyszerű trükkel megoldható, hogy rávedd magad a folytatásra - ebben segítünk!

1. Tudj megbocsátani magadnak és ne hagyd, hogy 1 "hiba" lehúzzon

A leggyakoribb probléma az újévi fogadalmakkal, hogy általában az első apró kihágást követően azt mondja az ember, hogy hát, ez most sem jött össze, akkor abba is hagyom az egészet.

Vegyük példának a fogyókúrás célokat. Rengetegen fogadják meg december 31-én, hogy jobban oda fognak figyelni arra, mit esznek. Azonban mikor a második, vagy harmadik héten egy kicsit mindenből elege van az embernek, és úgy érzi, csak egy szelet csoki segíthet, ott sok diéta véget is ér.

A kulcs, hogy képesek legyünk megbocsátani magunknak. A példa kedvéért, attól, hogy megettél egy péksüteményt vagy épp megittál egy pohár kólát, az még nem jelenti azt, hogy fel is kell adnod.

Mindenki megtorpanhat egy kicsit, hiszen senki sem tökéletes! Fogadd el, hogy hibáztál, és menj tovább az eredetileg megkezdett úton. Igen, lesznek bökkenők bőven, de ha kitartó vagy, eléred a célod!

2. Adj meg konkrét, elérhető célokat

Szintén gyakori probléma a fogadalmaknál, hogy olyan célt tűzünk ki magunk elé, amelyről már az első pillanattól tudjuk, elérhetetlen. Ha például azt írjuk fel egy papírfecnire december utolsó napján, hogy jövőre le kell fogynunk 30 kilót, szinte garantálható, hogy január második hetére már semmi nem marad a diétából.  Inkább kisebb, de olyan feladatok találj ki magadnak, amelyekről tudod, hogy tényleg képes vagy elérni.

Erre lehet nagyszerű megoldás az úgy nevezett OKR módszer. Az OKR módszer segít kristálytisztán látni azt, ami a legfontosabb:  mi a cél, és melyek az eszközök.

OKR = Objective & Key Results, vagyis cél (O) és kulcseredmények (KR). Röviden a lényege az, hogy az erőfeszítéseket közös irányba rendezze.

A jó cél pozitív és inspiráló. Motiválóbb, ha a „le fogok fogyni” helyett így fogalmazod meg a célod: „formába hozom magam!” A kulcseredmény teszi mérhetővé a célodat, ez teszi lehetővé, hogy mérlegre állj minden héten és követhesd a fejlődésedet. Az OKR szépsége, hogy több kulcseredményt is hozzárendelhetsz a célodhoz.

A kulcseredmények lényegében a célhoz vezető lépések, mérföldkövek, melyek számszerűsíthetőek, mérhetőek és kihívást jelentenek. Például:

  1. kulcseredmény: Leadni 10 kg súlyfelesleget.
  2. kulcseredmény: Csökkenteni 5% -kal a testzsírt.
  3. kulcseredmény: Lefutni egy maratont.

És így tovább. A szakemberek célonként maximum 5 kulcseredményt javasolnak. A kulcseredményeket 0 és 1 között értékelheted, ahol az 1-es érték a kulcseredmény teljesülését jelenti. Például ha csak egy félmaratont sikerül lefutnod, akkor 0,5 az értékelés.

A kulcseredményekhez kapcsolhatóak akciók, például a „Csökkenteni 5%-kal a testzsírt”-hez egy akció lehet: „Kiváltani hetente legalább 3 vacsorát fehérjeturmixszal vagy „Naponta legalább 5 adag (40 dkg) zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani”.

Az OKR módszert BÁRMILYEN újévi fogadalom esetében bevetheted.

Kitűzöd a célt, hozzárendelsz 3-5 kulcseredményt, majd ezekhez akciókat kapcsolsz. Ha minden kulcseredményt sikerül megvalósítani, a cél is megvalósult!

Például ha el akarsz kezdeni rendszeresen mozogni, ne azt tervezd be, hogy akkor innentől heti ötször futni jársz majd munka előtt, reggel 6-kor. Kezdj azzal, hogy hetente kétszer elmész egy hosszabb sétára, aztán, ha az már komfortos, jöhet a kocogás, és így tovább. A lényeg, hogy ne légy saját magad ellensége, csak olyan célt tűzz ki, amit meg is tudsz és akarsz valósítani!

3. Próbálj társakat találni fogadalmadhoz

Apróságnak tűnhet, de sokan el sem tudják képzelni, mekkora különbséget jelent, ha valaki egyedül próbál véghez vinni egy fogadalmat, vagy ha van mellette legalább egy társ, aki segít neki!

Gondolj csak bele, mennyivel nehezebb lenne hátat fordítani a kitűzött célnak, ha megígérted volna mondjuk a párodnak vagy a gyermekednek, hogy az egészséged érdekében lefogysz, esetleg egy barátodnak, hogy vele együtt kezdesz el rendszeresen sportolni. Hiszen így, bármilyen kegyetlenül is hangzik, nemcsak magadnak okoznál csalódást, hanem egy olyan embernek is, aki fontos számodra, ez pedig óriási mentális löketet ad!

Ha nem akarsz a családoddal, vagy a barátaiddal közös fogadalmat, akkor is vannak egyéb lehetőségeid. Az internetnek köszönhetően ma már néhány kattintással tudunk találni egy olyan csoportot, amely pontosan ugyanazt szeretné elérni, mint mi. Velük átbeszélheted a fogadalmaddal járó nehézségeket, megoszthattok egymással tippeket, és örülhettek egymás sikerének. Ha még nem próbáltad, hidd el, érdemes ebbe az irányba is elmenni, hiszen egyedül minden nehezebb.

Mi hiszünk benned: ez lesz az az év, amikor teljesíted a fogadalmad! Hajrá, veled vagyunk!

Felhasznált irodalom
oxbridgehomelearning.uk/blog/3-tips-stay-motivated-january/
sportsshoes.com/running-hub/motivation/5-ways-to-stay-motivated-through-january-and-beyond/
Ezt láttad már?
5 akadály az újévi fogadalmad sikere előtt - győzd le őket!
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér