fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Zöldségek és gyümölcsök
Fogadjunk, nem gondolnád: életet menthet pár szem dió!

Fogadjunk, nem gondolnád: életet menthet pár szem dió!

Egy felmérés szerint 4.4 millió ember életét menthette volna meg csupán napi 20 gramm dió vagy mogyoró. Miért van ilyen hatással a dió az egészségre? Olvasd el!

Nyár végétől a természet ajándékaként szinte ölünkbe hullik a friss dió. Értékes tápanyagai nemcsak a betegségek megelőzésére, hanem a szervezet gyógyítására is alkalmasak. A szív- és érrendszer védelmén túl segít a rák és a csont­ritkulás megelőzésében, az idegrendszert táplálva véd a stressz ellen, elősegíti a jó alvást. Értisztító hatása révén nemcsak a szív egészségét támogatja, hanem az agyműködést is serkenti.

4.4 millió élet – egy friss kutatás adatai szerint ennyit menthettek volna meg a világon 2013-ban. És ehhez csak egy kis diót vagy mogyorót kellett volna elrágcsálni.

Dr. Dagfinn Aune, a londoni Imperial Egyetem közegészségügyi kutatócsoportjának vezetője a dió- és mogyorófélék hatását elemezte annak fényében, hogyan hatnak az egészségre. És érdekes összefüggésre bukkant.

A járványtan, onkológia és dietétika norvég doktora állítja, felmérésük szerint 4.4 millió ember életét menthette volna meg csupán napi 20 gramm dió vagy mogyoró.

A kutatásaink során egyértelmű összefüggéseket találtunk, a dió- és mogyorófélékkel számos betegség kockázata csökkenthető. Kijelenthetjük, már állandó, kis mennyiség fogyasztásával is jelentős hatás érhető el” – írja tanulmányában a londoni egyetemen kutató professzor.1 A tanulmány kimutatta, a dió- és mogyorófélék magas rost- és magnéziumtartalmának köszönhetően csökkentik a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát, valamint a koleszterinszintet.

A dióval sokat tehetünk a koleszterinszint csökkentéséért. A Barcelona–Loma Linda kísérlet eredményeinek köszönhetően elmondhatjuk, hogy a dióbél csodálatos érvédő hatásaira felfigyeltek a táplálkozás-szakértők, a dietetikusok is.

A Barcelonai Egyetem (Spanyolország) és a Loma Linda-i Egyetem (Dél-Kalifornia, USA) kutatóorvosai 8 éven át közösen vizsgálták a mediterrán diéta – az eddig ismert legegészségesebb táplálkozási mód – koleszterincsökkentő, szív- és érrendszert védő hatását. Kutatásuk eredményeit az egyik legrangosabb orvosi folyóirat, a New England Journal Of Medicine 2000 áprilisi számában hozták nyilvánosságra. Ennek lényege „dióhéjban” a következő volt:

A mediterrándiéta-vizsgá­latba bevont személyek tápláléka csak növényi eredetű zsiradékot tartalmazott. Kaliforniában – nem lévén hagyománya a medi­terrán étkezésnek – ehhez hasonlóan, állati­ zsíroktól mentes étrendet állítottak össze.

A vizsgálatban részt vevő 28 és 72 év közötti férfiak és nők hat hónapon át ezt követve étkeztek. A csoport egyik része a szokásos diétán felül elfogyasztott naponta egy marék dióbelet is, mindenki olyan formában, ahogyan óhajtotta – salátában, desszertben vagy előételként.

Az orvosok várakozását messze felülmúlta az eredmény: a mediterrán diéta, valamint a hasonló, állati zsírtól mentes étrend önmagában jelentősen, szignifikánsan csökkentette az LDL koleszterin szintjét. Azonban a többlet diófogyasztás mindkét intézet alanyainál tovább csökkentette az LDL koleszterin szintjét. Barcelonában, ahol hagyománya van a mediter­rán étkezésnek, 6 %-kal, Loma Lindában pedig 16 %-kal!

A dióbél fogyasztása tehát bizonyítottan csökkenti a kis sűrűségű koleszterin mennyiségét a vérben, jelentősen csökkenti a szív- és érrendszeri kockázatokat, ráadásul a növényi olajokon alapuló táplálkozás mellett is, annak jótékony hatásain túlmenően.

A georgiai orvosi egyetem kutatója, Elaine B. Feldman például azt emeli ki, hogy a napi kismértékű diófogyasztás az erek falain lerakódott koleszterinek mennyiségét csökkenti, azokét, amelyek keményítik, rugalmatlanná teszik az érfalakat, főleg a koszorúerek falát, s eltömítik azokat, ezáltal a szívizom tápanyagellátását blokkolják. Feldman doktornő azt is kiemeli, hogy az olajos magvak közül a linolsav és a linolénsav magas aránya miatt a dió olaja a legalkalmasabb erre a célra. Ezek a zsírsavak akkor sem okoznak elhízást, ha fölös mennyiségben kerülnek az emberi szervezetbe.

Újabban az is bizonyítottá vált, hogy a dió olajsavai a véredényrendszer falainak gyulladását is visszafogják. Dr. Joan Sabaté, a Loma Linda Egyetem tanára szerint a dióbél az ipari országokban vezető halálozási ok, a szívbetegség természetes megelőző gyógyszere lehetne. A dióolajos étrend módosítja a vértestek viselkedését, csökkenti a trombózisveszélyt.

És ne feledjük azt sem, amit eddig is tudtunk, hogy önmagában, az E-vitamin magas szintjén keresztül is érvényesül a dióbél szívvé­dő funkciója, emellett az ellagénsav szabad gyököket lekötő hatása által segíti az immunrendszert a sejtek védelmében. S akkor még nem is beszéltünk a dióbél rostanyagainak kedvező élettani hatásáról!

A dióban és pekándióban olyan magas az antioxidánsok száma, hogy nemcsak az immunrendszert erősítik, a kutatás szerint még a rák kockázatát is csökkentik!

És ez még nem minden! A sokak által kedvelt, Amerikában napi szinten fogyasztott mogyoróvaj különösen jó hatással van az egészségre. Igaz, Aune elismeri, a hozzáadott cukor valamelyest csökkent a hatékonyságon, de még így is olyan reakciókat vált ki a szervezetből, amelyekkel akár éveket adhatunk az életünkhöz. (A mogyoróvaj otthon, házilag is könnyedén elkészíthető, felesleges adalékanyagod nélkül: ide kattintva találod mogyoróvaj receptünket.)

A norvég és brit egyetem közös kutatásában közel egymillió ember vett részt, a végkövetkeztetés pedig egyértelmű a professzorok szerint: a dió- és mogyorófélék napi 20 gramm körüli fogyasztása kiemelkedően jó hatással van az egészségre, és rengeteg betegség megelőzhető vele!


1 Dagfinn Aune, NaNa Keum, Edward Giovannucci, Lars T. Fadnes, Paolo Boffetta, Darren C. Greenwood, Serena Tonstad, Lars J. Vatten, Elio Riboli and Teresa Norat: Nut consumption and risk of cardiovascular disease, total cancer, all-cause and cause-specific mortality: a systematic review and dose-response meta-analysis of prospective studies, 2016,

Felhasznált irodalom
nutraingredients.com/Research/A-handful-of-nuts-a-day-reduces-major-disease-risk-Review

bmcmedicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12916-016-0730-3

imperial.ac.uk/newsandeventspggrp/imperialcollege/newssummary/news_2-12-2016-16-19-37

nyitottszemmel.hu
Ezt láttad már?
Netamin Fokhagyma kapszula olívaolajjal
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér