Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
14900 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Fogyás
4 tipp az újévi fogyáshoz

4 tipp az újévi fogyáshoz

Az idei fogadalmad az, hogy leadsz néhány extra kilót? Akkor hajrá, vágj bele! 4 egyszerű tippel segítünk, hogy meglegyen a kezdő lendületed az idei, sikeres fogyókúrádhoz!

Messzire a nasival!

Felmérések szerint a testsúly csökkentése a harmadik leggyakoribb újévi fogadalom, ugyanakkor legtöbbször ezen fogadalom kapcsán érik kudarcok az embert. Ez két okból is rossz, mert az egészséges önértékelésünket a túlsúly mellett most már a kudarc is csökkentheti. Az alábbi praktikákkal azonban sikerre viheti testsúlycsökkentő céljait:

1. A tervezés fontossága

Abraham Lincoln egyszer azt mondta: “Ha adtok nekem 6 órát arra, hogy kivágjak egy fát, én abból 4-et a fejsze élezésével fogok tölteni.” A tervezés roppant fontos, ahogy a népi mondás is tartja, egy jó terv már fél győzelem. Nincs ez másképp a fogyással sem. Sokan hoznak komoly elhatározásokat a testsúlycsökkentést illetően, de aztán ahogy telnek-múlnak a napok, a régi szokások – újak hiányában – újra előtörnek és átveszik az uralmat. A megoldás: készíts legalább 40 napra előre tervet konkrétumok lefektetésével. Határozd el, hogy melyik nap mit fogsz sportolni, hány óra után nem eszel már, mely ételeket hagysz el, stb., a lényeg, hogy konkrét dolgokat határozz meg! Ilyen módon könnyebb lesz elérni a fő célt, és a részcélok elérése is sikerélményekkel fog jutalmazni!

2. A méret a lényeg

Számos kutatás bizonyította, hogy szoros összefüggés van az elfogyasztott kalóriák és aközött, hogy mekkora méretű tányérokat és evőeszközöket használ. A Pennsylvania Egyetem által végzett kutatás során az egyetem egy épületében elhelyeztek egy nagy tál M&M édességet, és egyik nap evőkanál méretű kanál volt benne, másik nap egy lényegesen nagyobb. Az embereket megfigyelve azt az eredményt kapták, hogy a nagyobb kanál használatával az emberek kétszer annyi édességet ettek, mint a kisebbel. (Fontos megjegyezni, hogy a kisebb kanállal is lett volna lehetőségük többször venni.) Egy másik kísérlet során egy svédasztalos vacsorán a nagyobb tányérral rendelkező személyek 14 – 31%-kal több ételt fogyasztottak mint azok, akiknek kisebb tányért adtak. Használjunk tehát kisebb tányérokat és evőeszközöket! Érdemes tenni egy próbát ezzel a módszerrel, már csak azért is, mert külön erőfeszítést nem kíván, csak a kisebb tányér/kanál használatba helyezését!

3. TV-nézés közben ne együnk

Kutatások bizonyítják, hogy az ember többet eszik TV-nézés közben. Az eredmények némileg különböznek, de az általunk talált kutatások minimum 15%-os növekedésről számolnak be, amint az ember figyelme az étkezésről a TV-nézésre terelődik. Fogadjuk meg, hogy TV nézés közben nem eszünk! Sőt, ha étkezéseinket igyekszünk társunkkal vagy családunkkal tölteni, a kedvezőbb testsúly mellett még egy jó beszélgetéssel is gazdagabbak lehetünk!

4. Messzire a nasival!

A nassolás az egyik legnagyobb ellensége bármilyen fogyókúrának, így a legjobb azt minden formában kerülni. Aki azonban ezt a döntést még nem hozta meg, annak érdekes lehet az a kísérlet, melyben bizonyították, hogy azok a személyek, akiktől minimum 180 cm-re volt a nassolni való, 49%-kal kevesebbet nassoltak mint azok, akik számára karnyújtásnyira voltak a falatok. Tegyük messzebb tehát a nassolnivalót, és lehetőleg cseréljük is le egészséges finomságokra, pl. olajos magvakra (pisztácia, mandula, dió).

 

Az újévi fogyás minél hatékonyabb megvalósításában segítő további életmód-tanácsok ide kattintva olvashatóak.

Ha egy komplett programot szeretnél megvalósítani, ajánlom a Tuti Fogyás Programot, amelyről ide kattintva olvashatsz bővebben.

Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér