fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Természetes gyógymódok
7 étel, ami segít csökkenteni a magas vérnyomást

7 étel, ami segít csökkenteni a magas vérnyomást

A magas vérnyomás megelőzésében és kezelésében a helyes táplálkozásnak rendkívül fontos szerepe van. Éppen ezért összegyűjtöttünk 7 olyan ételt, amivel hatékonyan csökkenthető a magas vérnyomás!

Stressz hatása a szívreA felnőtt magyar lakosság 35 százaléka, tehát minden harmadik felnőtt hypertoniás, azaz magasvérnyomás betegségben szenved. Valódi népbetegségről van szó, aminek gyakorisága csak tovább fokozódik, amennyiben nem teszünk ellene valamit. A magas vérnyomás megelőzésében és kezelésében a helyes táplálkozásnak rendkívül fontos szerepe van. Éppen ezért összegyűjtöttünk 7 olyan ételt, amivel hatékonyan csökkenthető a magas vérnyomás!

A DASH-diéta

A DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) egy olyan diéta, amit a 90-es években alkottak meg az Egyesült Államokban a magas vérnyomás kezelésére. Legfőbb alapelvei közé tartozik a zsír-, a nátrium- és az alkoholbevitel csökkentése, illetve a káliumban, kalciumban és magnéziumban gazdag élelmiszerek fogyasztásának növelése. A DASH-étrend gazdag gyümölcsökben, zöldségekben, teljes kiőrlésű gabonafélékben és zsírmentes vagy alacsony zsírtartalmú fehérjeforrásokban (tejtermékek, hal- és baromfihús, magvak, hüvelyesek). A következő 7 étel mind megfelel ezeknek a szempontoknak.

A leveleszöldségekből turmix is készíthető1. Levélzöldségek

A magas káliumtartalmú ételek segítenek az ajánlott nátrium-kálium arányt elérni. Ennek köszönhetően a vese több nátriumot tud kiválasztani, ami a vizelettel ürül a szervezetből, és csökkenti a vérnyomást. A levélzöldségek, mint például a római saláta, borsmustár, fodros kel, reteklevél, fejes káposzta és spenót, sok káliumot tartalmaznak.

2. Áfonya

A bogyós gyümölcsök, különösen az áfonya, gazdagok úgynevezett flavonoid vegyületekben. Egy kutatás szerint a flavonoidok megelőzhetik a magas vérnyomást és valószínűleg segítik a vérnyomás csökkentését is. Az áfonya mellett az eper és a málna is jót tesz a vérnyomásnak. Ezeket frissen önmagukban is fogyaszthatjuk vagy éppen fagyasztva, joghurttal vagy zabpehellyel.

3. Burgonya

A burgonya gazdag káliumban és magnéziumban – ez két olyan ásványi anyag, ami segíthet csökkenteni a vérnyomást. Emellett élelmi rostban is gazdag, ami az egészséges étrendnek egyik fontos eleme. Fogyassz héjában sült krumplit vacsorára és vaj vagy tejföl helyett használj natúr joghurtot ízesítésnek.

4. Cékla

Kutatások szerint a magas vérnyomásban szenvedő emberek jelentős javulást érhetnek el céklalé ivásával. A kísérletek során a céklalé nitráttartalma már 24 órán belül csökkentette a vérnyomásértékeket. Céklalevet te magad is préselhetsz, de a cékla főzve és nyersen is ugyanolyan hatásos.

5. Sovány tej

A DASH-diéta javasolja a kalciumban gazdag ételek fogyasztását. A sovány tej kiváló kalcium-forrás és kevés zsírt tartalmaz, ezért kiválóan alkalmas a vérnyomás csökkentésére. Az alacsony zsírtartalmú joghurt is ajánlott.

A zabkását kombináljuk bogyós gyümölcsökkel, pl áfonyával, hogy még egészségesebb legyen6. Zabkása

Magas rost- és alacsony zsírtartalom, kevés só – ilyen ételekre van szükség a vérnyomás csökkentéséhez, és a zabkása tökéletesen megfelel ennek a leírásnak. Ha reggel fel akarsz töltődni energiával, akkor kezdd a napod egy tál zabkásával! Önmagában eléggé semmilyen étel, de feldobható almával, friss vagy fagyott bogyós gyümölcsökkel vagy egy kis mézzel.

7. Banán

A banán rendszeres fogyasztása káliumtartalma miatt ajánlott magas vérnyomásban szenvedőknek. Hozzáadhatod a reggeli zabpehelyhez, magaddal viheted munkába, bárhol és bármikor könnyen, gyorsan elfogyasztható finomság!

A magas vérnyomás következményei

A magas vérnyomást csendes gyilkosnak is szokták hívni, mert sokáig alig, vagy egyáltalán nem okoz tüneteket. Ha nincs megfelelően szabályozva, akkor komoly betegségeket vagy halált okozhat.

• Stroke (agyi érkatasztrófa)

Az életükben először stroke-ot kapó emberek 77%-a szenved magas vérnyomásban. A magas vérnyomás 4-6-szorosára növeli a stroke kockázatát.

• Látásromlás

A magas vérnyomás károsítja a szem ereit, ami miatt homályos látást, látászavart okozhat.

• Szívelégtelenség

A nem megfelelően beállított magasvérnyomás-betegség következményeként szívnagyobbodás alakulhat ki és A magas vérnyomás szívrohamhoz is vezethetszívelégtelenség. Szívelégtelenség esetén a szív nem képes ellátni a szervezetet megfelelő mennyiségű vérrel. A krónikus szívelégtelenségben szenvedők 75%-ának magas a vérnyomása.

• Szívroham

A magas vérnyomás károsítja a szívet ellátó artériákat, érszűkületet okoz a koszorúerekben. Az első szívrohamok 69%-a összefüggésbe hozható a magas vérnyomással.

• Merevedési zavarok

A magas vérnyomás következtében romolhat az egész test vérellátása, emiatt pedig merevedési problémák jelentkezhetnek.

• Veseelégtelenség

A magas vérnyomás hatására a veseerek összeszűkülnek, meggyengülnek vagy megkeményednek. Emiatt a vesék nem tudják megfelelően a vért átszűrni és megtisztítani. A magas vérnyomás a veseelégtelenség második vezető oka.

Fontos tudni, hogy ezek a szövődmények folyamatosan, hosszú évek alatt alakulnak ki, de a vérnyomás megfelelő szabályozásával megelőzhetőek.

Felhasznált irodalom
http://www.healthline.com/health-slideshow/foods-good-for-high-blood-pressure http://www.heartmathsouthafrica.co.za/wp-content/uploads/2015/01/large.jpg
Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
Netamin Gránátalma-kivonat kapszula 400 mg
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér