Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
14900 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Nyári egészségvédelem
7 ok, ami miatt tényleg fontos dinnyét ennünk nyáron!

7 ok, ami miatt tényleg fontos dinnyét ennünk nyáron!

Nem csak élvezetes csemege nyáron, de segíthet megelőzni a kiszáradást, könnyíthet a szoruláson, és több módon is támogatja az általános egészséget. Tudd meg, miért olyan egészséges a görögdinnye!

Ha nyár, akkor görögdinnye. Kevés olyan gyümölcs van, ami jobban hűsítene ebben a hőségben, azt azonban kevesen tudják, hogy nemcsak finom, hanem egészséges is. Íme, 7 ok, amiért tényleg fontos dinnyét ennünk nyáron!

1. Megvéd a kiszáradástól

Bármilyen hihetetlenül is hangzik, a görögdinnye 92 százaléka tulajdonképpen víz, épp ezért érezhetjük, hogy bár nem tűnik „főfogásnak”, tele vagyunk tőle. Az pedig már csak hab a tortán, hogy egy normál adag dinnyében mindössze 46 kalória van, így még a fogyókúrában is sikerrel használhatjuk!

2. Tele van vitaminnal

Ha le akarjuk egyszerűsíteni, úgy lehetne leírni, ami nem víz, az vitamin a görögdinnyében. Már egy szelet (kb 150 gramm) tartalmazza a napi beviteli referenciaérték 16 százalékát C-vitaminból, 32 százalékát A-vitaminból, 4 százalékát magnéziumból, 5%-át pantoténsavból (B5-vitamin) - és a lista közel sem teljes!1

3. Segíthet a rák kockázatának csökkentésében

A görögdinnye több olyan növényi hatóanyagot is tartalmaz, amelyeket vizsgáltak és vizsgálnak a rák kockázatának csökkentésével összefüggésében, elsősorban a bélrendszert támadó betegségekre fókuszálva. A gyümölcsben található likopin régóta ismert hatása ugyanis, hogy képes csökkenteni a károsan magas IGF-szintet (inzulinszerű növekedési faktor), amely kapcsolatban áll a rákos sejtek burjánzásával.

4. Az izmaid is hálásak érte

Aki rendszeresen edz, az ismerheti a citrullint. Ez egy olyan aminosav, amelyet testépítők is használnak kiegészítésként, ugyanis képes többek közt az izomfájdalmak és az izomláz csökkentésére, valamint energiát is ad. A citrullin azonban a természetben is megtalálható, méghozzá pont a görögdinnyében.

5. A szívnek és a szemnek is jót tesz

Köztudott, hogy a szív- és érrendszeri betegségek a legveszélyesebbek, ez okozza ugyanis világszerte a legtöbb ember halálát. A görögdinnye azonban pont egy olyan nassolnivaló, amely nem növeli ezek kialakulásának esélyét, hanem csökkenti. A korábban említett likopin ugyanis a vérnyomás és a koleszterinszint helyreállítását is támogatja, így kímélve a szívet. Sőt, a likopin még a szemnek is jót tesz, és képes megelőzni olyan betegségeket, amik akár vaksághoz vezethetnek!

6. A bőröd és a hajad is táplálja

Mint írtuk, a dinnyében rengeteg A- és C-vitamin található, így nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, nagyon jót tesz a bőrnek és a hajnak is. A C-vitamin segít a szervezetednek kollagént előállítani, amely a bőrödet szebbé és puhábba, a hajadat pedig erősebbé teszi, míg az A-vitamin a bőrsejtek megújításában segédkezik.

7. Az emésztést is segíti

A dinnye rengeteg vizet, és egy kevés rostot is tartalmaz - mindkettő alapvetően fontos a jó emésztéshez. A rost a széklet lazításában segít, míg a víz a rendszeres, folyamatos bélmozgást támogatja. Ha szorulás kínoz, mindenképp érdemes elszaladni egy szelet dinnyéért, ugyanis az szinte azonnal segíthet!

 


Hivatkozás:

1 http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/2072/2

Felhasznált irodalom
https://authoritynutrition.com/watermelon-health-benefits/
Ezt láttad már?
Kókusztejes görögdinnyeleves recept
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér