fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
15000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Férfi egészség: tudnivalók és tanácsok
l-arginin

L-arginin a férfierő titkos támogatója

Az L-arginin külön pótlása elsősorban a férfiak körében népszerű erőnlétük fokozására. Hogyan működik, mik a természetes forrásai? Összefoglaló cikk.

A fehérjéket aminosavak építik fel. Sok aminosavnak a jótékony hatását fedezték fel, így azokat elkezdték külön forgalomba hozni táplálékkiegészítők formájában. Szedésük hasznos lehet, de mindig ügyeljünk az egymáshoz viszonyított megfelelő arányukra, és a vitaminbevitelre. Használatukhoz szakmai ismeretek, orvosi felügyelet szükséges, gyermekeknek nem ajánlott az aminosavak kiegészítőként való alkalmazása.

L-arginin hatása

Támogatja a nitrogén-monoxid szintézist, javítja a férfiak potenciáját

 Az L-arginint szervezetünk – elsősorban a vese – is képes előállítani, de ha ez a szintézis nem elég, szükség lehet kívülről bevitt pótlásra is. Fontos szerepe van az a nitrogén-monoxid (NO) szintézisben: ennek tulajdonították, hogy csökkenti az erek merevségét. A nitrogén-monoxid termelés alapvetően befolyásolja férfiaknál az erekciót, ezért potencianövelőként is használják. Az arginin a fehérjeszintézis elengedhetetlen kelléke, a növekedést támogatja. Az argininre az agyalapi mirigy megfelelő működéséhez van szükség, más aminosavakkal együtt a növekedési hormon szintéziséhez fontos. Különösen a férfiaknak van szükségük erre az aminosavra, növeli a spermiumok számát.Immunrendszerünk működéséhez is szükséges, segíti a szervezetben termelődő mérgező ammónia eltávolítását, a máj méregtelenítő feladatát támogatja.

Gyorsítja a regenerációt

A sebgyógyulást is gyorsítja, a hámréteg képződést segíti. Elősegíti a kollagén képződését. Túladagolni nagyon nehéz, napi 20-30 g-nál többet nem szabad ebből az aminosavból bevinni (felső határ). A veseműködést is javíthatja. Izmainkat is építi, segíti a szervezet zsírraktárainak a lebontását, ezért a sportolók előszeretettel használják. L-arginin és L-ornitin együttes szedése testsúlycsökkentést eredményezhet. Herpesz esetén ellenjavallott az arginin fogyasztása.

A gyulladások és az öregedés elleni harcban is támogatást nyújthat

A nitrogén-monoxid fokozásának köszönhetően erősödik az immunrendszer, így a szervezet könnyebben leküzdheti a gyulladásokat és a hátterükben álló betegségeket is. A visszatérő fertőzések ellen szintén segíthet, de az égési sérülések utáni felépülési időt is jelentősen lerövidítheti. Az L-arginin az immunrendszer mellett a központi idegrendszert is támogatja, ugyanis a nitrogén-monoxid fokozza a szervezet védekezőképességét.

Elősegíti a fogyást

Ugyanis az L-arginin növeli a zsír anyagcserét, aminek köszönhetően a diétában is rendkívül fontos szerepet játszhat. Így az edzések során a szervezet hatékonyabban lehet képes a makacs zsírsejteket energiaforrásként felhasználni, és hamarabb elérhető a kívánt testkép, mintha a szervezet nem kapna megfelelő mennyiségű L-arginint.

Célszerű napi 2-3 grammos mennyiséggel indítani a diétát, majd fokozatosan akár 5-10 grammig is felmenni. Természetesen a L-arginin szedése önmagában nem jár zsírégető hatással, ezért az edzés továbbra is elengedhetetlen a fogyáshoz. Azonban a rendszeres pótlásával és kellően intenzív edzéssel, illetve diétás étrend követésével még a hasról is garantáltan el fognak tűnni a kellemetlen zsírpárnák.

Segíthet a depresszió elleni küzdelemben

Egy depresszióval foglalkozó tanulmány az L-arginint hatásosnak vélte szorongás esetén. Akár a bipoláris zavar ellen is hatékony lehet, de természetesen ezen problémák hátterében számos tényező állhat. Bipoláris zavar ellen például a lítium pótlása is eredményes lehet, azonban az első lépést mindig a pszichológus vagy pszichiáter felkeresése kell, hogy jelentse.

Az L-arginin általános szorongás esetén is segíthet, hiszen módosítja a stresszhormonok szintjét. Ha az elmúlt időszak kifejezetten sok feszültséggel járt, vagy éppen a következő napok, hetek lesznek pörgősebbek, akkor napi 2-3 gramm L-arginin megoldást jelenthet a problémákra.

Csökkentheti a vérnyomást és a szív- és érrendszeri betegségek esélyét

Az L-argininról azt feltételezik, hogy vérnyomáscsökkentő, de javasolják anginás mellkasi fájdalom ellen, szívelégtelenségben és szexuális funkciózavarokban is egyaránt. Egy kutatás szerint a szívbetegeknél is jótékony hatású lehet, segíthet az érelmeszesedés megelőzésében és visszafordításában, a vér szabad áramlásában. Egy értágító hatású vegyület keletkezik belőle, amely megakadályozza a plakkok képződését és a vérnek az érfalakhoz való tapadását. Egy másik vizsgálat azzal az eredménnyel zárult, hogy akik szívbetegként orálisan L-arginint szedtek, a vizsgálati idő hat perce alatt sokkal hosszabb utat tudtak megtenni, mint a placebo-csoport tagjai. Egy izraeli kutatócsoport úgy találta, hogy ez az aminosav igen hatásos a súlyos szívbetegségben szenvedők anginás rohamainak enyhítésére.

Hozzárjáruhat a cukorbetegség megelőzéséhez

Kutatások szerint a cukorbetegek alacsonyabb L-arginin szinttel rendelkeznek. A 2. típusú cukorbetegség megelőzéséhez ajánlott tehát odafigyelni az L-arginin rendszeres pótlására, hogy a szervezet hatékonyabban termeljen inzulint. Meglévő cukorbetegség esetén azonban mindenképpen érdemes orvossal konzultálni, hogy az L-arginin-bevitel mennyisége összhangban álljon az étrenddel és a lehetséges inzulinkezeléssel.

Az L-arginin szedése

Habár a szervezet bizonyos mértékben képes L-arginint előállítani, azonban rendszeres fizikai munkavégzés vagy intenzív edzés, illetve hosszabb ideig tartó stressz esetén jelentősen csökkenhet az L-arginin szint. Az arginin hiány pedig lassú sebgyógyuláshoz és hajhulláshoz, továbbá különböző bőrproblémák kialakulásához is vezethet. Érdemes tehát kiemelten odafigyelni ezen aminosav pótlására.

Jellemzően napi 3-20 grammos mennyiséggel tanácsos számolni, viszont a konkrét mérték elsősorban az L-arginin szedésével kapcsolatos céltól függ. Amíg a vérnyomás csökkentéséhez akár napi 10-15 gramm is szükséges lehet, addig a potencianöveléshez 2-5 gramm is elegendő lehet. Amennyiben az edzés hatékonyságának fokozása és a mikrosérüléseket szenvedő izomrostok regenerálódásának felgyorsítása a cél, akkor 4-8 gramm lehet az ideális napi mennyiség.

Túl lehet adagolni az L-arginint?

A tudomány jelenlegi állása szerint nem, de azért tanácsos legfeljebb 20-30 grammos napi bevitellel számolni. Ugyanis ez a mennyiség már bőven elegendő kell, hogy legyen a vesefunkciók javításához és az edzés támogatásához, illetve a gyulladások, az öregedés és a stressz elleni küzdelemhez is.

Ha a javasolt napi mennyiséget túllépjük, akkor gyomorfájdalom és allergiás tünetek léphetnek fel. Azonban akár légzési nehézség is előfordulhat, illetve a szemek is beduzzadhatnak. Természetesen ezek a tünetek csak akkor jelentkezhetnek, ha naponta már több mint 20-30 gramm L-arginint viszünk be táplálkozás útján, viszont ha tartjuk magunkat a javasolt vagy az orvosunk által meghatározott mennyiséghez, akkor biztosan nem lesz probléma.

Ajánlott orvossal konzultálni!

Cukorbetegség és máj- vagy vesebetegség fennállásakor az L-arginin szedése előtt mindenképpen érdemes ellátogatni az orvoshoz. Így az aminosav szedése végig orvosi felügyelet mellett történhet, és a napi bevitel ideális mennyisége is pontosan meghatározható.

Az argininszint egy általános laborvizsgálat segítségével könnyedén megállapítható, és az eredmények alapján már grammra pontosan szabályozható a napi L-arginin-bevitel mértéke. Laborvizsgálatot érdemes évente legalább egyszer végezni, hiszen rengeteg információt kapunk a szervezetünk működéséről, és még idejében kiszűrhetők a máj- és vesebetegségek, illetve az egyéb egészségügyi problémák is.

Az L-arginin számos jótékony hatással bír a szervezetre. Többek között erősíti az immunrendszert és a központi idegrendszert, illetve a cukorbetegség és a depresszió elleni küzdelemben is segíthet. Jellemzően 3-20 grammos napi mennyiséggel ajánlott számolni, viszont érdemes fokozatosan növelni az adagot. A legjobb döntés, ha az L-arginin szedése előtt orvossal is konzultálunk, hogy az ideális mennyiség pontosan meghatározható legyen.

Felhasznált irodalom

Dr Earl M.: Vitamin biblia, Glória Kiadó, 1985, 186-188 Kürti G.: Vitamin abc, Pueldo Kiadó, 2004, 143 Az L-arginin és a szívbetegség Current Opinion in Nephrology & Hypertension, Vol. 7, January 1998, pp. 63-70 Az L-arginin hatékony ellenszere a szívbetegségeknek Circulation, Vol. 93, No. 12, June 15, 1996, pp. 2135-41 Az L-arginin használ az anginás betegeknek American Journal of Cardiology, Vol. 83, May 15, 1999, pp. 1488-90 A tudósok támogatják a szorongás gyógynövényes kezelését: www.hazipatika.com 2010.10.17. Hat halál a táplálékkiegészítő miatt? JAMA, 2006.295:58-64. Potencianövelő a sárga húsú görögdinnye! Medipress 2008.10.18. Természetes potenciafokozó - a zöldségestől! www.aerzteblatt.de 2008.09.02.

Ha tetszett, oszd meg vagy kedveld!
Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
PoteVitál - potenciakapszula maca gyökérrel
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér