fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Fogyás
A hasi zsír a legveszélyesebb

7 dolog, amit érdemes tudni a testzsírról

Az elhízás járványszerűen terjed a világon. Az elhízás elleni küzdelemnek egyik nagyon fontos eleme a zsírfogyasztás csökkentése. Tévhit azonban, hogy a zsírt teljesen száműzni kéne étrendünkből. Hogy miért? A zsírnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Összeszedtük nektek ezekből a 7 legfontosabbat!

Saddlebag FlabAz elhízás járványszerűen terjed a világon. Íme egy elkeserítő statisztikai adat: a fejlődő országokban 1980 óta több mint háromszorosára nőtt az elhízott és túlsúlyos felnőttek száma. A 2 és 17 év közötti gyerekek 17%-a elhízott, a számok pedig nem látszanak csökkenni. Az elhízás elleni küzdelemnek egyik nagyon fontos eleme a zsírfogyasztás csökkentése. Tévhit azonban, hogy a zsírt teljesen száműzni kéne étrendünkből – mint mindig, ebben az esetben is a mértéktartás a fontos. Hogy miért? A zsírnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Összeszedtük nektek ezekből a 7 legfontosabbat!

1. A szervezet a zsírt energiaként hasznosítja

A zsírról szinte mindig csak negatív, démonizáló véleményeket lehet hallani, pedig rendkívül hasznos tápanyag. A zsír melegen tartja testünket, megvédi a belső szerveinket és energiát raktároz, amit később szükség esetén használni tud szervezetünk. A testzsír számos kémiai folyamathoz és az immunrendszer helyes működéséhez is szükséges. Ami nem mindegy, az az, hogy mennyivel "gazdálkodik" testünk.

2. A túl kevés vagy túl sok zsír csökkentheti a termékenységet

A zsírnak igen nagy szerepe van a női termékenységben. A statisztikák szerint az esetek 12 százalékában testsúly-problémák állnak a meddőség hátterében. A peteéréshez legalább 20%-os testzsír szükséges, az ennél alacsonyabb vagy a vészesen magas (30-35% feletti) testzsír-százalék komoly problémákat okozhat a női hormonháztartásban.

3. A zsírégetéshez megfelelő étrend ÉS mozgás is szükséges

Ha meg szeretnél szabadulni a felesleges kilóktól, akkor megfelelően kell táplálkoznod és rendszeresen mozognod is kell. A mozgás-étrend kombináció sokkal hatékonyabb, mint a diéta önmagában. Nincs okod félni az izomtól! A nagyobb izomtömeg bizonyítottan több kalóriát (zsírt) éget – emellett jobb lesz a közérzeted, javul az állóképességed, és jobban is fogsz kinézni.

4. A hasi zsírréteg a legveszélyesebb

Az alma formájú testalkattal rendelkezők (akik a hasi tájékon raktározzák a zsírt) esetében nagyobb a szívbetegség, a 2-es típusú cukorbetegség, a demencia és még több más betegség kockázata. Nőknél a 80 cm, férfiaknál a 94 cm fölötti derékbőség számít veszélyes elhízásnak.

5. 1 kg zsír = 9000 kalória

A zsírnak van a 3 makrotápanyag közül a legmagasabb kalóriatartalma. 1 kiló zsír nagyjából 9 ezer kalória, ami azt jelenti, ha naponta 500 kalória mínuszt biztosítasz a szervezeted számára, akkor 18 napba telik egyetlen kiló zsír elégetése.

6. A hajnak is szüksége van zsírsavakra

Bár zsíros hajra senki se vágyik, az mégis tény, hogy az egészséges, fényes hajhoz (és bőrhöz) megfelelő mennyiségű (és minőségű!) zsírbevitelre is szükség van.

7. A koleszterinszint nagyrészt saját döntéseinktől függ

A „rossz” (LDL) koleszterin magas szintjét öröklött hajlam is okozhatja, ugyanakkor az esetek többségében nem erről van szó. A koleszterinszintet a külső hatások (életmód, környezeti tényezők) sokkal jobban befolyásolják, mint a genetikai felépítésünk. Cseréld étrendedben a telített zsírsavakat (állati eredetű zsírok) többszörösen telítetlen fajtákra (halolaj, tengeri halak, olajos magvak), ezzel csökkentve a rossz koleszterin szintjét a vérben.

Felhasznált irodalom
http://www.webmd.com/diet/rm-quiz-fats
Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
Zsírégetés L-karnitinnel: alapvető tudnivalók
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér