Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
14900 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk

3 tuti tipp a megfelelő koleszterinszint eléréséhez

Az új RCT adatok szerint karbantarthatja, sőt javíthatja is a koleszterinszintünket, ha sok teljes kiőrlésű gabonát, áfonyát és zsíros halakat fogyasztunk. Kelet-finnországi Egyetem kutatásába véletlenszerűen választották ki a vizsgált alanyokat. Azoknál, akik többet fogyasztottak ezekből a bizonyos összetevőkből azt tapasztalták, hogy sokkal jobb lett a koleszterin-szintjük.

salmonAz új RCT adatok szerint karbantarthatja, sőt javíthatja is a koleszterinszintünket, ha sok teljes kiőrlésű gabonát, áfonyát és zsíros halakat fogyasztunk. Kelet-finnországi Egyetem kutatásába véletlenszerűen választották ki a vizsgált alanyokat. Azoknál, akik többet fogyasztottak ezekből a bizonyos összetevőkből azt tapasztalták, hogy sokkal jobb lett a koleszterin-szintjük.

Maria Lankinen, a kutatás vezetője és csapata a vizsgálat során kimutatta, hogy akik a minimális hal bevitelüket megnövelték 3-4 alkalomra hetente, sokkal jobb eredményt produkáltak, mint akik a hagyományos mennyiség mellett maradtak. „A teljes kiőrlésű gabonákban, áfonyában és legfőképp halban gazdag étrend változásokat okoz, amelyek kapcsolatban lehetnek az ismert védelmi funkciókkal, mint például a HDL reverz koleszterin-transzporttal, így ez részben megmagyarázhatja, hogy miért segít a halfogyasztás az érelmeszesedés megelőzésében.” - írták az eredményekben. Az új adatok értékes információkat tartalmaznak arról, hogy a halfogyasztás hogyan befolyásolja a lipoproteinek – amik lipideket szállítanak a vérben – méretét és a lipid koncentrációt.

A kutatás továbbá rávilágít arra, hogy azoknál a vizsgált alanyoknál, akikkel 12 hétig hetente 3-szor etettek halat, csak teljes kiőrlésű gabonákból készült ételeket és naponta háromszor áfonyát fogyasztottak, jelentős változás állt be a lipid metabolitokban. Ezeknél az embereknél a plazma zsírsavak politelítetlensége megnőtt és különösen megnövekedett omega-3 bevitel is.

A kutatási csoport megjegyezte, hogy a nagy HDL részecskék – amelyeket ezeknél az embereknél találtak – összefüggésbe hozhatóak a szív- és érrendszeri betegségek csökkentésével, míg a kis HDL részecskéknek pont az ellenkező hatást fejtik ki. A több halat fogyasztó alanyoknál pozitív változásokat figyeltek meg a lipid-anyagcsere tekintetében is.

A zsíros, olajos halak közé tartozik a lazac, a tonhal, a pisztráng, a hering, a szardínia és a makréla. A koleszterin védelmén felül az ezekben a halakban található D-vitamin és Omega-3 zsírsavak csökkentik a keringési- és szívbetegségek, illetve a vérrögképződés kockázatát. Az Omega-3 a szem és az agy egészséges fejlődéséhez is elengedhetetlen, ezért a várandós kismamák étrendjében különösen fontos szerepet kap. Több orvos továbbá fogyasztásukat javasolja a pikkelysömörben szenvedőknek is, ezzel enyhítve tüneteiket.

Ezt láttad már?
12 apró, de hatékony tipp a megfelelő koleszterin-szinthez!
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér