fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk

3 tuti tipp a megfelelő koleszterinszint eléréséhez

Az új RCT adatok szerint karbantarthatja, sőt javíthatja is a koleszterinszintünket, ha sok teljes kiőrlésű gabonát, áfonyát és zsíros halakat fogyasztunk. Kelet-finnországi Egyetem kutatásába véletlenszerűen választották ki a vizsgált alanyokat. Azoknál, akik többet fogyasztottak ezekből a bizonyos összetevőkből azt tapasztalták, hogy sokkal jobb lett a koleszterin-szintjük.

salmonAz új RCT adatok szerint karbantarthatja, sőt javíthatja is a koleszterinszintünket, ha sok teljes kiőrlésű gabonát, áfonyát és zsíros halakat fogyasztunk. Kelet-finnországi Egyetem kutatásába véletlenszerűen választották ki a vizsgált alanyokat. Azoknál, akik többet fogyasztottak ezekből a bizonyos összetevőkből azt tapasztalták, hogy sokkal jobb lett a koleszterin-szintjük.

Maria Lankinen, a kutatás vezetője és csapata a vizsgálat során kimutatta, hogy akik a minimális hal bevitelüket megnövelték 3-4 alkalomra hetente, sokkal jobb eredményt produkáltak, mint akik a hagyományos mennyiség mellett maradtak. „A teljes kiőrlésű gabonákban, áfonyában és legfőképp halban gazdag étrend változásokat okoz, amelyek kapcsolatban lehetnek az ismert védelmi funkciókkal, mint például a HDL reverz koleszterin-transzporttal, így ez részben megmagyarázhatja, hogy miért segít a halfogyasztás az érelmeszesedés megelőzésében.” - írták az eredményekben. Az új adatok értékes információkat tartalmaznak arról, hogy a halfogyasztás hogyan befolyásolja a lipoproteinek – amik lipideket szállítanak a vérben – méretét és a lipid koncentrációt.

A kutatás továbbá rávilágít arra, hogy azoknál a vizsgált alanyoknál, akikkel 12 hétig hetente 3-szor etettek halat, csak teljes kiőrlésű gabonákból készült ételeket és naponta háromszor áfonyát fogyasztottak, jelentős változás állt be a lipid metabolitokban. Ezeknél az embereknél a plazma zsírsavak politelítetlensége megnőtt és különösen megnövekedett omega-3 bevitel is.

A kutatási csoport megjegyezte, hogy a nagy HDL részecskék – amelyeket ezeknél az embereknél találtak – összefüggésbe hozhatóak a szív- és érrendszeri betegségek csökkentésével, míg a kis HDL részecskéknek pont az ellenkező hatást fejtik ki. A több halat fogyasztó alanyoknál pozitív változásokat figyeltek meg a lipid-anyagcsere tekintetében is.

A zsíros, olajos halak közé tartozik a lazac, a tonhal, a pisztráng, a hering, a szardínia és a makréla. A koleszterin védelmén felül az ezekben a halakban található D-vitamin és Omega-3 zsírsavak csökkentik a keringési- és szívbetegségek, illetve a vérrögképződés kockázatát. Az Omega-3 a szem és az agy egészséges fejlődéséhez is elengedhetetlen, ezért a várandós kismamák étrendjében különösen fontos szerepet kap. Több orvos továbbá fogyasztásukat javasolja a pikkelysömörben szenvedőknek is, ezzel enyhítve tüneteiket.

Ezt láttad már?
12 apró, de hatékony tipp a megfelelő koleszterin-szinthez!
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér