fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Nyári egészségvédelem
Edzéstippek hőség idejére

Edzéstippek hőség idejére

A nyári forróságban sok minden nehezebben megy, így többek között az edzés is. Összeszedtük a legfontosabb sport-tanácsokat hőség idejére! Edzés, nyáron is!

Edzés a nyári hőségbenValljuk be, bár a hűvösebb évszakoknak is megvannak a maga hátráltató tényezői, azért sokkal könnyebb rávennünk magunkat az edzésre ősszel, mint mondjuk a hőmérsékleti rekordokat döntögető kánikulai nyárban. Ettől még ne használd az időjárást kifogásként, igenis a forróságban is lehet (sőt egyes vélemények szerint érdemes is) nyáron edzeni – csak okosan kell tenni, és több figyelmet kell fordítani a biztonságra! Hoztunk neked pár tanácsot, hogyan csináld jól!

Tény, hogy az edzés nyáron, a nagy hőségben való sokkal megterhelőbb tud lenni, mégis meglepő módon előnyökkel is bír: egyre több kutatás mutat rá arra, hogy a kánikulai idő során kialakuló hő-akklimatizáció segít később hatékonyabban edzeni a kevésbé magas hőmérsékletekben. Röviden összefoglalva ennek az oka: az extrém magas hőmérsékletben történő edzés során a test alkalmazkodik a környezethez és több vért keringet, hogy jobban tudja hűteni magát. Ez azt eredményezi, hogy a kánikula megszűnésével az izmok vérellátása, tápanyagellátása hatékonyabbá válik.

Ügyelj a folyadékpótlásra!

Elcsépelt dolog, de nem lehet elégszer hangoztatni. Izzadás útján a forró időben óránként 1 liter folyadékot és ezzel rengeteg elektrolitot is veszíthetünk, ezeket pedig mindenképpen pótolni kell! Friss, hideg vizet fogyassz, esetleg  valamilyen sportitalt, és ügyelj rá: ne csak akkor, mikor szomjas vagy!

Vegyél vissza!

edzés hőség idején

Ne próbálj rekordokat döntögetni, vagy új, korábban még nem végzett rutinba kezdeni! Ilyenkor vegyél vissza az intenzitásból, csökkentsd az edzés időtartamát, inkább a már megszerzett erő és izom megtartására koncentrálj. Ez nem az új dolgok kipróbálásának az ideje, az edzés nyáron még a szokottnál is jobban igénybe vehet i a keringésed! Ha olyan mozgást végzel, amihez a szervezeted nincs hozzászokva, lehet, hogy nem ismered fel az intő jeleket, amiket tested feléd küld. Ha szédülsz, kipirosodik a bőröd, homályosan látsz, szaporán ver a szíved, hányingered van, vagy nagyon fáradtnak érzed magad, ülj le hűsölni az árnyékba.

Vigyázz a párával!

Ha magas a levegő páratartalma, kevesebb nedvesség tud kipárologni a bőrön keresztül, ami rontja a test természetes hűtő mechanizmusát. A nagyon párás időben az izzadás veszít hatékonyságából, ezért még több figyelmet kell fordítani a megfelelő hűtésre, folyadékbevitelre és még inkább érdemes az edzésünket ésszerűbbé, kevésbé megerőltetővé tenni.

Eddz a megfelelő időben!

A legjobb időpont edzéshez kánikula idején a közvetlenül napfelkelte előtti vagy a nagyon kora reggeli időszak. Második opció a késő esti órákban történő testmozgás. Ha időd engedi, ezek közül válassz egy napszakot az edzéshez, sokat tud javítani a teljesítményen.

Fontos az is, miben edzel: a legjobb, ha laza, világos színű ruházatot választasz, ami valamilyen pamut-keverékből készült.

Keress árnyékot!

Ha eddig az aszfalton róttad a köröket, most keress a környéken parkot, erdőt, árnyékos utcákat. Ha van rá lehetőséged, földúton vagy füvön fuss/bicajozz. Az aszfalt borzasztóan felmelegszik és akkor duplán süti a forróság a tested. Ha ez nagyon nem megy, lehet, hogy érdemes egy légkondis edzőteremben a futópadon izzadni vagy spinning órán részt venni. Nem ugyan olyan, mint a szabad levegőn, de mindenképpen jobb, mint egy gutaütés.

Kísérletezhetsz is, ha volt valamilyen csoportos óra, amit kipróbálnál de folyton csak halogatod, most itt az alkalom. Legyél rugalmas!

Használd ki a lehetőségeket!

Ha eddig nem jártál úszni, most megteheted. Menj el strandra/uszodába, vigyél magaddal békalábat, próbálj ki többféle úszásnemet! Nem muszáj zuhanysapkás nénik tempójában békaúszni. Kis leleményességgel és változó fókusszal rendesen megdolgoztathatod az egész tested a vízben. Ha csak "kocaúszkáltál" gyerekkorodban, iratkozz be egy gyorstalpaló tanfolyamra, ahol rendes technikával megtanítják a gyorsúszást vagy akár a pillangózást - kiegészítő edzésnek meg is tarthatod az úszást az év többi részében is!

Nyaralásnál pedig bérelj kajakot és evezz, tollasozz a családdal, bicajozz, mássz fára, túrázz, strandröpizz a barátokkal! Élvezd ki a nyár adta lehetőségeket, lazulj el fejben, lépd át a komfort zónád, legyél nyitott és aktív!

Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
5 tipp a hatékonyabb edzéshez és jobb teljesítményhez
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér