fbpx
Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
9985 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Fejfájás, migrén
Győzd le a migrént! 5 lépés + 4-féle természetes hatóanyag

Győzd le a migrént! 5 lépés + 4-féle természetes hatóanyag

Elviselhetetlen fejfájás gyötör időnként? Minden frontot a fejedben érzel? Tippek a görcsös. lüktető migrénes fejfájás enyhítésére.

Győzd le a migrént! 5 lépés + 4-féle természetes hatóanyagA fejfájás az egyik leggyakoribb fájdalom a világon: élete során szinte mindenki találkozik vele – a szerencsésebbek évente csak egyszer vagy még annál is ritkábban, míg mások havi, heti vagy akár napi rendszerességgel is. Egyik leggyötrőbb változatában, a migrénben 1-1,2 millió ember szenved Magyarországon. Ez a görcsös, lüktető jellegű fájdalom még a legszebb napot is képes tönkretenni. De mit tehetsz, ha érzed az előjeleit egy rohamnak vagy éppen már meg is érkeztek a tünetek? Eláruljuk azokat a lépéseket, amelyek akár azonnali enyhülést hozhatnak, illetve bemutatjuk a legjobb migrén elleni, természetes hatóanyagokat is!

5 lépés, ami azonnal enyhíti a migrénes fájdalmakat

Ha legközelebb lüktet, nyilall vagy hasogat a fejed, és már a gondolkodás is nehezedre esik, ne nyúlj egyből a gyógyszerek után! Inkább emlékezz erre: CHILL. A magyarul lazulást, pihenést jelentő angol szó egyúttal 5 lépést takaró betűszó is.

  • Cold – Hideg
  • Heat – Meleg
  • Inhale – Belégzés
  • Liquids – Folyadékok
  • Lights Off – Lámpák lekapcsolása

Ez az öt lépés a legjobb esélyed arra, hogy a kezdődő, formálódó migrénes fájdalom ne alakuljon át igazán súlyos, hosszan tartó rohammá. A sorrend nem is számít annyira, mint a gyorsaság – minél előbb megpróbálod mérsékelni a migrént kiváltó tényezőket és a tüneteket, annál valószínűbb, hogy még kialakulása előtt meg tudod akadályozni a migrénes rohamot.

A kezdődő migrénes roham többek között nyugtalansággal, fáradtsággal, gondolkodási nehézségekkel és szorongással jár. Gyakori ilyenkor a pánik, különösen akkor, amikor váratlanul, rossz helyen, rossz időben és kéznél lévő gyógyszerek nélkül ér valakit a probléma.

Fontos azonban, hogy ne pánikolj, mert ettől csak rosszabbá válik a helyzet. Stressz esetén a légzés felszínessé válik, az idegrendszer „üss vagy fuss” módba kapcsol és megvonja az agyat a szükséges oxigéntől. Emlékezz hát a kulcsszóra: CHILL.

C – Cold, magyarul hideg

Helyezz hideg vagy jeges borogatást a homlokodra és a tarkódra. Egy csomag fagyasztott zöldséget vagy egy behűtött dobozos üdítőt, vizes palackot is használhatsz erre a célra. Ez segít megelőzni a vérerek fájdalommal járó gyulladását. A jó hideg borogatás a migrén egyik legjobb ellenszere.

H – Heat, magyarul meleg

Melegítsd fel a kezedet és lábfejedet, ez ugyanis segíti a vérkeringés serkentését. Tartsd meleg víz alá a kezeidet. Ha épp nem tartózkodol otthon, akkor találj egy mosdót és mosd a kezeidet addig, amíg újra fel nem melegednek. Amennyiben megoldható, akár a lábfejeidet is a csap alá teheted.

I – Inhale, magyarul belégzés

Menj ki a szabadba, olyan helyre, ahol nincsenek zavaró, kellemetlen szagok vagy füst. A lehető leghűvösebb, legfrissebb levegőn vegyél lassú, mély lélegzeteket. Számolj el 8-ig és eközben lassan lélegezz be. Számolj el 8-ig, és közben tartsd bent a lélegzeted. Végül számolj el 8-ig és eközben lassan fújd ki a levegőt. Ismételd meg ezt akár tízszer is – így több oxigénhez jut az agyad.

L – Liquids, magyarul folyadékokL – Liquids, magyarul folyadékok

Igyál legalább fél liter vizet, illetve amennyit csak bírsz. Könnyen lehet, hogy dehidratált vagy, ami kontrollálható migrénkiváltó tényező. A folyadékpótlás már önmagában is megoldhatja a problémát.

Sima víz helyett fogyaszthatsz természetesen ízesített vizet, ásványvizet, gyümölcs- és zöldséglevet is. Az üdítőitalokat, kávét és teát azonban jobb, ha kerülöd – magas nátrium- és koffeintartalmukkal ezek fokozhatják a dehidratáltságot.

L – Lights Off, magyarul lámpák lekapcsolása

Ha sötét szobába vagy árnyékba nem tudsz menni, akkor árnyékold vagy takard le a szemeidet. Ez megóv téged a fénytől és a zavaró vizuális ingerektől, melyek fokozhatják a migrénes panaszaidat. A fotofóbia, azaz fényérzékenység nagyon gyakori migrénes tünet: ilyen esetben a fény szó szerint fájdalmas tud lenni, ettől pedig erősödik a migrén.

Természetes hatóanyagokkal a migrén ellen

A migrénes fejfájás megelőzésében és kezelésében egyaránt segíthetnek bizonyos vitaminok és egyéb természetes hatóanyagok. Fontos tudni azonban, hogy nincs egyetlen olyan étrend-kiegészítő, amely mindenkinél hatásos lenne – részben éppen azért, mert a migrén egyénenként más és más módon jelentkezik, mások a tünetei és a kiváltó okai is.

Mégis, az alábbi hatóanyagokat nyugodtan tudjuk ajánlani, hiszen tudományos kutatások alapján hatékonyak lehetnek migrén ellen, és használatuk teljesen biztonságos is:

  • B-vitaminok – Egy 2016-os összefoglaló tanulmány szerint a B2-vitamin (riboflavin) pozitív szerepet játszhat a migrénes rohamok gyakoriságának és időtartamának csökkentésében. Egy 2005-ös, 9 korábbi vizsgálat eredményét összegző tanulmány szerint a B3-vitamin (niacin) szintén segíthet a migrén leküzdésében. Más B-vitaminok (például B6, B12 és folsav) is segíthetnek a migréneseknek, mert csökkentik a szervezet homocisztein-szintjét, ami együtt jár a migrén gyakoriságának, intenzitásának csökkenésével.
  • D-vitamin – A tudósok még csak mostanában kezdték el vizsgálni a D-vitamin migrénekben betöltött szerepét. Egy 2020-as összefoglaló tanulmányban 30-ból 18 kutatás mutatott ki kapcsolatot a vér D-vitamin-szintje és a fejfájások, különösképpen a migrének között. Napi 2000-4000 NE D-vitamin szedésétől csökkenhet a migrénes rohamok gyakorisága.
  • Magnézium – Az Amerikai Migrén Alapítvány szerint napi 400-500 mg magnézium egyes embereknél segíthet a migrén megelőzésében. Különösen javasolják menstruációhoz köthető migrén, illetve aurával vagy vizuális zavarokkal járó migrén esetén. Fontos szerepet játszik a megfelelő agyi vérkeringésben, támogatja az idegrendszer normál működését, csökkenti a véralvadást és gyulladáscsökkentő hatású.
  • Q10 koenzim – Az Amerikai Fejfájás Társaság útmutatója a Q10 koenzimet a „feltehetően hatékony” kategóriába sorolja. Egyes vizsgálatok szerint napi 150-300 mg Q10 koenzim megelőzheti a migrént, csökkentheti a migrénes rohamok időtartamát és számát. A kutatók nem tudják, minek köszönhető a pozitív hatás, de az egyik elmélet szerint a Q10 fokozza az agysejtek energia-kibocsátását.

Felhasznált irodalom
kollegium.aeek.hu/Download/Download/251
medscape.com/answers/1142556-170217/how-does-the-prevalence-of-migraine-headache-vary-by-sex-and-age
migraineagain.com/how-to-get-rid-of-a-migraine-fast/
healthline.com/health/migraine/migraine-vitamins
patrickholford.com/blog/whats-causing-migraines
labs.selfdecode.com/blog/optimal-homocysteine-levels-increase-decrease/
ajmc.com/view/imaging-study-distinguishes-anxiety-comorbidity-among-migraineurs
link.springer.com/article/10.1007/s13760-016-0697-z
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11972582/
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27670440/
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15728298/
Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
Fejfájástípusnak megfelelő kezelés - otthoni gyógymódok
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér