Azt érzékeltük, hogy kerested fel oldalunkat. Tudtad, hogy ebbe az országba is teljesítünk rendeléseket?
Részletek
Loading...
14900 Ft felett ingyenes szállítás!
5000 Ft felett ajándék!
Minden, ami vegán Környezetvédelmi hitvallásunk
Allergia
Nyári allergia gyötör? Itt van 5 természetes segítség!

Nyári allergia gyötör? Itt van 5 természetes segítség!

Tüsszögsz, könnyezel, folyik az orrod, pedig nyár van és nem is vagy megfázva? Akkor ez bizony allergia lesz! Hogyan veheted fel vele természetes módszerekkel a harcot, egyáltalán lehetséges-e? Utánajártunk, mit mond a tudomány!

Tüsszögsz, könnyezel, folyik az orrod, pedig nyár van és nem is vagy megfázva? Akkor ez bizony nyári allergia lesz! Ha ez kicsit megnyugtat, egyáltalán nem vagy egyedül a problémával: becslések szerint 400 millió ember allergiás ma a világon. Csak hazánkban mintegy 3 millió ember szenved allergiában és ez a szám évente legalább 200 ezerrel gyarapszik. A szezonális allergia tünetei rendkívül kellemetlenek, de a gyógyszeres kezelésnek is megvannak a hátulütői (a gyógyszer drága, álmosít, stb.), ezért egyre többen keresnek természetes kezelési módszereket. Ezekből mutatunk be most 5 olyat, melyek mögött tudományos kutatási eredmények is állnak!

1. Probiotikumok

A probiotikumok úgynevezett „barátságos baktériumok”, melyek együtt élnek velünk, de nem okoznak betegségeket, hanem kifejezetten egészségesek a szervezetünk számára. A probiotikumok segítenek az egészséges immunrendszer fenntartásában, és a legújabb kutatások szerint megváltoztatják a szervezet immunválaszát a szezonális allergiára.

Egy 2015-ös áttekintő tanulmány 23 korábbi kutatás eredményeit összegezve arra jutott, hogy a probiotikumok fogyasztása javíthatja az allergiás betegek tüneteit és életminőségét. Ugyanakkor további kutatásokra lesz szükség a megfelelő adagolási javaslatok meghatározásához.

2. Spirulina alga

A spirulina alga az egyik legtöbbet kutatott, és manapság egyik legnépszerűbb táplálékkiegészítő. Azt régóta tudtuk, hogy nagyon gazdag tápanyagokban, valódi szuperétel, de ígéretesnek tűnik az allergiás rhinitis, azaz a szénanátha kezelésében is. Egy 2005-ös tanulmány megállapította, hogy napi 2000 mg spirulina szedésétől 32%-kal csökken az interleukin-4 nevű citokin mennyisége a szervezetben, aminek fontos szerepe lehet az allergia enyhítésében.

Egy későbbi, 2007-ben publikált tanulmány szerint a spirulina jelentős mértékben képes javítani az allergiás tüneteken, ideértve az orrfolyást, a tüsszögést, az orrdugulást és a viszketést. A vizsgálat kettős vak, placebo-kontrollált volt, ami a tudományos kísérletek „arany standardja”.

3. D-vitamin

A legújabb kutatások szerint a D-vitamin hiánya kapcsolatban állhat az allergiás betegségekkel, beleértve a szezonális allergiát is. 2013-ban amerikai orvosok egy csapata kimutatta, hogy az asztmában és szezonális allergiában szenvedő gyermekek esetében 20-szor nagyobb volt a D-vitamin-hiány előfordulásának valószínűsége, mint azoknál, akik nem érintettek ezekben a betegségekben. Ha most azt gondolod, nyáron ez nem lehetséges akkor tévedsz: a D-vitamin hiány nyáron éppúgy létező jelenség, erről ide kattintva olvashatsz bővebben.

Egy 2012-es tanulmányban a szteroid orrspray plusz szájon át szedett D-vitamin hatására közel 50 százalékkal csökkentek a szezonális allergia tünetei. Egy 2014-es tanulmányban krónikus csalánkiütésben szenvedőknek adtak a hagyományos gyógyszerkezelés mellé napi 600 vagy napi 4000 NE D-vitamint. 1 hét után mindkét csoport tünetei 33%-kal csökkentek, ám ezt követően már csak a 4000 NE D-vitamint szedők tapasztaltak további javulást, méghozzá 40%-osat, 3 hónap elteltével! Egy 2015-ös kísérletben az allergiás betegek gyógyszert nem, csak napi 1000 NE D-vitamint szedtek, 30 napon át, amitől jelentős mértékben javultak tüneteik a hatóanyagmentes placebót szedőkkel összehasonlítva.

4. Omega-3 zsírsavak

Az omega-3 zsírsavak olyan esszenciális zsírsavak, melyeket táplálkozás útján kell bevinnünk a szervezetünkbe. Kutatások alapján csökkenthetik a különböző gyulladáskeltő anyagok termelését (prosztaglandin E2 és gyulladáskeltő citokinek).

Habár a randomizált kontrollált vizsgálatok egyelőre még váratnak magukra, sok jel mutat arra, hogy az omega-3 zsíroknak szerepe lehet az allergia, illetve asztma kezelésében. Egy 568 ember részvételével készült német tanulmányban a kutatók azt találták, hogy az omega-3 zsírsavak magas szintje a vörösvérsejtekben vagy az étrendben összefüggésben áll a szénanátha alacsonyabb kockázatával.

5. Aromaterápia

Az aromaterápia különböző, többnyire növényi eredetű illóolajat használó terápia. Bizonyos esszenciális illóolajok belélegzése kitisztíthatja a légutakat, ezzel enyhítve az allergia kellemetlen tüneteit.

Egy, az Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine című szaklapban megjelent tanulmány alapján azok az allergiás emberek, akik szantálfa, geránium és ravensara esszenciális olajok keverékét lélegezték be 5 percig, napi 2-szer 7 napon át, a tünetek jelentős javulását tapasztalták, különösen az orrdugulás esetében. Egy 1998-as tanulmány szerint a borsmenta olaj gyulladáscsökkentő hatása révén csökkentheti az asztmatikus hörghurut és az allergiás rhinitis tüneteit. Egy 2016-os vizsgálat eredményei alapján a tömjén illóolaj segíthet a nem-szezonális allergiás rhinitis tüneteinek enyhítésében.

Felhasznált irodalom
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25899251 naturalhealthresearch.org/allergic-rhinitis-and-spirulina/ drnewtons.com/blog/studies-show-vitamin-d-improves-seasonal-allergy-symptoms/ research-journal.net/en/Placebo-controlled-trial-of-Vitamin-D-supplementation-in-Allergic-Rhinitis.html ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5410413/ verywellhealth.com/natural-allergy-remedies-89245 healthline.com/health/home-remedies-for-allergies vitalplan.com/blog/8-natural-remedies-for-seasonal-allergies
Kapcsolódó termékek
Ezt láttad már?
A 7 legjobb tipp nyári felfázás ellen
Netamin Facebook oldal Netamin Instagram oldal Netamin Pinterest oldal Netamin Youtube csatorna Netamin kapcsolat oldal Black Friday modal háttér